BasBQ
Beef en Steak

Pizza uit een eitje

 
 

Tijmnan

Stoker
Berichten
416
PS140828_zps4a93f0ec.jpg


Vandaag pizza in een eitje gemaakt.


PS140826_zpsbabd7e95.jpg


Tip van m'n broer om een cirkel zo groot als de pizzasteen van bakpapier te knippen en deze onder de pizza te doen en mee te bakken, pizza gaat er makkelijk af en de pizzasteen blijft schoon  ;)
Pizza was erg lekker, smaakte veel beter dan uit de oven  :D Dit gaan we vaker doen, en het aansteken van het eitje gaat ook al beter en sneller  ;)
 
er gaat qua smaak niets boven zelf gemaakte pizza's, daar zijn we het hier helemaal over eens
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Ziet er erg goed uit
 
Gaat door het bakpapier niet een beetje de werking v/d pizzasteen verloren?
Ik heb pizza bakken een paar x geprobeert op het ei maar was niet tevreden.
Wat voor temp heb je gebruikt en hoe lang er op?
Hij ziet er goed uit. Moet het dan nog maar eens proberen.
 
eesjur zei:
Gaat door het bakpapier niet een beetje de werking v/d pizzasteen verloren?
Ik heb pizza bakken een paar x geprobeert op het ei maar was niet tevreden.
Wat voor temp heb je gebruikt en hoe lang er op?
Hij ziet er goed uit. Moet het dan nog maar eens proberen.

Pizza kan op lekker hoge temperatuur, zeg maar 300+. Dan krijg je heerlijke pizza's. Laat wel je steen en platesetter ongeveer een half uur opwarmen anders krijg je nooit een krokante bodem... En let goed op je vilt. Standaard vilt wil snel vergaan bij zulke hoge temperaturen....
 
Pizzabodem was lekker krokant. Het eitje was 300 graden en ik heb de pizza er zo'n 20 minuten op gehad. Ik had wel de platesetter verwarmd, maar niet de pizzasteen. Goed idee voor de volgende keer, want die gaat er zeker komen  ;)
 
hoe kan het zijn dat je de pizza er zo lang op hebt gehad?
Als ik pizza's met behulp van de DPR maak, zit ik ook zo rond de 300 graden en hoeven ze maar een paar minute, dan zijn ze echt gaar.
Als ik ze er 20 minuten op leg zijn ze pik zwart

IMG_3459.jpg
 
De bodem was wel iets krokanter dan gewend/gewenst, maar misschien omdat de pizzasteen nog koud was toen deze erop ging en de combinatie met bakpapier?
Wel zakte de temp snel toen ik de pizza erop legde om langzaam weer wat omhoog te krabbelen.
 
Dat ziet er een lekkere pizza uit !
(althans die helemaal bovenaan in dit topic ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan