BasBQ
Beef en Steak

Pizza Stenen van Lidle

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Vandaag heb ik bij de Lidle voor EUR 14,99 een 37cm cordierit pizza steen incl. aluminium plaat gekocht.
Er is ook een rechthoekige versie, zie de foto's.

Beschreibung
Eigenschaften:
Inklusive Aluminiumblech mit hochwertiger Antihaftbeschichtung aus dem Hause ILAG?
Stein aus widerstandsf?higem, lebensmittelechtem Cordierit ? mit hervorragenden thermischen Eigenschaften
F?r Backofen und Grill geeignet
Perfekt f?r knusprige Pizza, Flammkuchen oder Baguettebrot
Ma?e:
Rund: ? ca. 36,5 cm
Eckig: ca. 30 x 40 cm
ernesto-pizzastein-eps-2-a2--31_zps11573698.jpg

ernesto-pizzastein-eps-2-a2--4_zpsc9b6c4af.jpg
 
Op naar de Lidl, bedankt voor de tip
 
leuke steen voor weinig :) Ik snap alleen niet dat deze fabrikant, net als weber, die plaat met pizza erop op de steen fotografeert.... Dit wekt de suggestie dat je m op deze manier zou moeten gebruiken. De alu plaat is een spatel en gebruik je niet tijdens het bakken. Je krijgt hier anders een kleffe bodem als resultaat... (Is misschien goedkoper om maar een foto te hoeven maken ofzo)
 
Heb net het thuisfront gebeld om er eentje te halen. Bedankt voor de tip!
 
Bedankt voor de tip! Hoop binnenkort mijn DPR te krijgen, dus dan is een steentje ook wel prettig :)
 
Gerard777 zei:
leuke steen voor weinig :) Ik snap alleen niet dat deze fabrikant, net als weber, die plaat met pizza erop op de steen fotografeert.... Dit wekt de suggestie dat je m op deze manier zou moeten gebruiken. De alu plaat is een spatel en gebruik je niet tijdens het bakken. Je krijgt hier anders een kleffe bodem als resultaat... (Is misschien goedkoper om maar een foto te hoeven maken ofzo)

Sterker nog, ik heb vorig jaar ook zo'n steen gekocht bij de LIDL of ALDI (weet ik ff niet meer) en daar staat het zelfs in de handleiding dat de plaat eronder hoort.
Je kan deze dan weer wel als handvat/onderzetter gebruiken bij het eraf halen van de hete steen.
 
Heb de ronde binnen. Staat in de handleiding idd dat de plaat eronder moet. Als ik jullie zo lees is dat dus onzin?
 
Yep, doordat de steen poreus is trekt hij het vocht uit je bodem waardoor deze knapperiger wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan