BasBQ
Beef en Steak

Pizza oven

Lexie010

Sprokkelaar
Berichten
40
Advies gevraagd. Onlangs heb ik een pizza workshop gevolgd en ben ik thuis lekker aan de slag gegaan met het bakken van pizza. Momenteel doe ik dat op de kamado, maar ik zou graag een stapje verder willen.

Ik heb jij verdiept in RVS en steen. Het nadeel van steen is dat ze echt loodzwaar worden. Hierdoor kom ik al snel uit bij RVS. Naast het bakken van pizza wil ik ook graag brood kunnen bakken, waardoor ik iets zoek wat redelijk warmte kan vasthouden. Naar welk segment pizza oven moet ik dan kijken?

Zelf kwam ik uit bij de Alfa Moderno 1. In hoeverre houdt deze goed warmte vast? Deze is vanwege het formaat aantrekkelijk, omdat deze net op mijn werktafel past. Voor alles wat groter wordt moet ik het terras groter maken en heb ik een extra onderstel nodig.

Wie wil er eens hardop met mij meedenken over bovenstaande?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik vind dit wel interessant. Heb zelf al jaren een ooni en ben al enige tijd aan het kijken naar een echte steenoven. Ik zou er ook graag broden in bakken en merk dat ik bij de ooni niet snel genoeg meerdere pizza's kan maken vanwege het kleine formaat van de oven en de steen.

Ik ben dus wel erg benieuwd hoe zo'n model wat jij doorstuurt zou bevallen. Een bak oppervlakte van 60cm is al een stuk beter dan de ooni maar is het afdoende?
 
Advies gevraagd. Onlangs heb ik een pizza workshop gevolgd en ben ik thuis lekker aan de slag gegaan met het bakken van pizza. Momenteel doe ik dat op de kamado, maar ik zou graag een stapje verder willen.

Ik heb jij verdiept in RVS en steen. Het nadeel van steen is dat ze echt loodzwaar worden. Hierdoor kom ik al snel uit bij RVS. Naast het bakken van pizza wil ik ook graag brood kunnen bakken, waardoor ik iets zoek wat redelijk warmte kan vasthouden. Naar welk segment pizza oven moet ik dan kijken?

Zelf kwam ik uit bij de Alfa Moderno 1. In hoeverre houdt deze goed warmte vast? Deze is vanwege het formaat aantrekkelijk, omdat deze net op mijn werktafel past. Voor alles wat groter wordt moet ik het terras groter maken en heb ik een extra onderstel nodig.

Wie wil er eens hardop met mij meedenken over bovenstaande?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is er helemaal niemand met verstand van pizzaovens?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er zullen vast mensen zijn met verstand van pizza ovens, maar die zijn hier dun gezaaid.

De meeste mensen hier maken pizza’s op de barbecue. Dan zijn er ook een paar zoals Marc en ik die daarvoor een Ooni gebruiken.

Maar voor het bakken van brood vind ik een Ooni niet echt geschikt.

Ook ik zou wel een echte steenoven willen, de metalen versies zijn in mijn optiek minder geschikt voor brood bakken. Daarvoor is steen gewoon veel beter, daarbij hebben deze meer hoogte wat fijn is voor brood wat nog rijst in de oven.

Voor mijzelf heb ik besloten over een aantal jaar zelf een broodoven te bouwen.
 
Er zullen vast mensen zijn met verstand van pizza ovens, maar die zijn hier dun gezaaid.

De meeste mensen hier maken pizza’s op de barbecue. Dan zijn er ook een paar zoals Marc en ik die daarvoor een Ooni gebruiken.

Maar voor het bakken van brood vind ik een Ooni niet echt geschikt.

Ook ik zou wel een echte steenoven willen, de metalen versies zijn in mijn optiek minder geschikt voor brood bakken. Daarvoor is steen gewoon veel beter, daarbij hebben deze meer hoogte wat fijn is voor brood wat nog rijst in de oven.

Voor mijzelf heb ik besloten over een aantal jaar zelf een broodoven te bouwen.

Vet. Hoe ga je dat doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vrij veel gewerkt met de grote Alfa pizza ovens, top apparaat natuurlijk maar voor 2 personen prive gebruik voor mij veel te groot en te duur.
Ooni doet het voor 1 keer in de week pizza voor zn 2 prima.
 
Vet. Hoe ga je dat doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb een aantal jaar geleden een boek gekocht over oude Belgische gebouwen, daar werd ook verteld hoe een oude broodoven gemaakt kon worden. Dat idee ga ik gebruiken.
 
IMG_0048.jpeg
 
Vrij veel gewerkt met de grote Alfa pizza ovens, top apparaat natuurlijk maar voor 2 personen prive gebruik voor mij veel te groot en te duur.
Ooni doet het voor 1 keer in de week pizza voor zn 2 prima.

Dat gevoel heb ik zelf ook. Stook je op gas of hout?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan