Gisteren en eergisteren de Uuni 2 weer aangehad (oudste dochter jarig, je moet toch een excuus hebben...),
Eergisteren was top, veel pizza's gebakken zonder dat de bodem-plaat (aluminium) koud werd dus zeer positief ontvangen door alle aanwezigen.
Gisteren een oude pizza steen iets op maat gemaakt en ipv de alu-plaat geprobeerd.......
Resultaat: duurde 10 minuten langer voordat ik de gewenste temperatuur bereikt had (>350 bodemtemp), maar daarna helemaal top. De deegrand kwam verder omhoog, duidelijk meer air in de rand, temperatuur van de pizzasteen zakt niet snel in en met mijn tempo (eerst pizza uit de oven, daarna stukken snijden, 1 stuk meteen in mijn mond proppen en daarna nieuwe pizza maken) voldoende tijd om weer op de juiste temp te komen.
Ik ga nog testen met een stalen plaat van 9 mm om te kijken of dat nog beter gaat, maar zowel de alu-plaat als de pizzasteen (moet je wel zelf maken en is dus NIET bijgeleverd) zijn helemaal top.
Met de pizzasteen is duidelijk Leoparding (zwarte spots) zichtbaar op de bodem en dit is hoe een echte steenoven pizza eruit ziet!
Nogmaals: ik ben helemaal blij met mijn speeltje!
Erwin