Beef en Steak

Pizza op de Bastard met zelfgemaakt deeg

Grimlord

Gemarineerd
Vandaag aan de slag gegaan met zelfgemaakt pizzadeeg (gisteravond al deeg gemaakt en laten rijzen en daarna verdeeld in porties en de bakjes in de koelkast geplaatst om het deeg te laten rijpen).
Vanochtend de bakjes deeg uit de koelkast gehaald en het deeg heeft dan nog een 10-tal uren kunnen rijzen op het aanrecht.

2f95975c6d778055b31102dbb7c10849.jpg

Het deeg uitgerold (met een deegroller).
d7ba8179a36036b16e9cadb0534b4fe5.jpg

Genoten van oa een pizza margherita, eentje met ham, eentje met ham en kastanje champignons en een dan eens de basis veranderd van tomatensaus naar barbecuesaus en eentje gemaakt met gerookte bacon.

035a781c6592d64ecb78390fa22ce3a2.jpg
66f4e468560c12dd265ad48ae7e2fd85.jpg
18e7adf4e5f9154693515137bdeaa0e1.jpg

We hebben weer heerlijk gegeten.
We kwamen tot het gezamelijke familiale besluit dat er hier geen prefab deeg meer binnen komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ziet er lekker uit! Tip van de dag...gebruik nooit een deegroller. Alle lucht verdwijnt dan uit je deeg, waardoor de bodem minder luchtig wordt.

Ziet er lekker uit! Tip van de dag...gebruik nooit een deegroller. Alle lucht verdwijnt dan uit je deeg, waardoor de bodem minder luchtig wordt.

Moet me dan eens verder verdiepen en bekwamen in het vormen van een pizza zonder roller.

schuif maar door
pizza ziet er goed uit

Lekkere pizza’s gemaakt met eigen deeg

Dat is nog eens een royaal belegde pizza. 👌🏻

Mooi gedaan. Zelf deeg maken doen we eigenlijk nooit. We kopen altijd de kant en klaren verse bodems. Kunnen de brakken mooi zelf beleggen.
Maakt het qua smaak echt veel verschil? Miss toch maar eens proberen,

Mooi gedaan. Zelf deeg maken doen we eigenlijk nooit. We kopen altijd de kant en klaren verse bodems. Kunnen de brakken mooi zelf beleggen.
Maakt het qua smaak echt veel verschil? Miss toch maar eens proberen,
Ik deed op dezelfde avond de test met kant en klare bodems en zelf gemaakt deeg en deze identiek belegd.
Het testpanel hier gaf de voorkeur aan de pizza met zelfgemaakt deeg.
Zelf deeg maken is op zich niet moeilijk noch tijdrovend. Afwegen bloem, gist, water en dit kneden tot deeg duurt maximaal 15 minuten.
Het meeste tijd kruipt in het laten rijzen van het deeg maar daar komt geen fysieke handeling aan te pas, enkel geduld.
Het vormen van het deeg tot een ronde pizza is een grotere uitdaging, maar daar lijkt me de oplossing vaak genoeg pizza maken om het in de vingers te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan