Beef en Steak

Pizza - maiden run Weber Summit Kamado

FvdB

Kooltjesharker
Dit weekend mijn maiden run op mijn Weber Summit Kamado gedaan. Was van plan wat mooie diamanthaas ofzo te doen maar de kids hadden liever pizza. Even de luie variant gedaan met kant en klare bodem. Maar wel mooie gelegenheid om de temperatuurcontrole te testen. Super snel naar standje vulkaan maar nog mooier, binnen 40 minuten weer terug op 160 graden. Ga ik nog veel plezier aan beleven!

Inmiddels ook een minivriezer via MP aangeschaft om een voorradje vlees te hebben waar mijn vrouw niet chagrijnig van wordt omdat ik teveel plek in de vriezer claim.

WhatsApp Image 2026-03-29 at 18.29.34.jpeg
WhatsApp Image 2026-03-29 at 18.29.34 (1).jpeg

Tsja zo schoon krijg je ze ........... ;)
Veel plezier met je nieuwe Q

• Leuk
Waarderingen: FvdB
Ik moet lachen om je "chagrijnige" vrouw opmerking. Hier hetzelfde euvel als ik weer eens bij de makro vandaan kom met 3 varkensnekken en 10kg spareribs ivm een aanbieding.

Je zet me aan het denken met de minivriezer. Goed idee.

Heb je zelf ook een klassieke kamado? Ben benieuwd naar de overige ervaring. Veel plezier ermee.

• Leuk
Waarderingen: FvdB
Ik moet lachen om je "chagrijnige" vrouw opmerking. Hier hetzelfde euvel als ik weer eens bij de makro vandaan kom met 3 varkensnekken en 10kg spareribs ivm een aanbieding.

Je zet me aan het denken met de minivriezer. Goed idee.

Heb je zelf ook een klassieke kamado? Ben benieuwd naar de overige ervaring. Veel plezier ermee.
Had een Grill Guru compact en nog een Weber Mastertouch. Vond die Grill Guru ook prima werken maar te klein. In voorbereiding op de aanschaf voor deze echt mega veel reviews gekeken en kwam steeds weer bij de Weber terug. ChatGPT zelf gevraagd (kijkend naar reviews en opmerkingen op fora etc) waarom ik de Weber niet zou kopen en die gaf me eigenlijk gelijk om toch voor die Summit te gaan. Voor mij is het vooral handig dat ik hem makkelijker kan verplaatsen dan een XL kamado. Heb namelijk geen afdak in de tuin dus wil hem door de garage naar de carport kunnen rijden. DAarnaast is het zo dat ik in de tuin ook een basket heb staan voor de oudste dus er vliegen regelmatig ballen rond en bij deze hoef ik minder bang te zijn dat hij kapot gaat door een bal maar ook door de temperaturen. En tenslotte is deze veel makkelijker in temperatuur dan die Grill Guru. Als die eenmaal te warm was dan duurt het lang hem naar beneden te krijgen en dat gaat met deze Weber erg makkelijk.
Inmiddels ook wat vlees erop gehad en het is echt een gaaf ding. Je kan erop werken zoals op een Weber Kettle maar heeft ook de voordelen van een kamdo.

Terug
Bovenaan Onderaan