Beef en Steak

Pittige spareribs

• Onderwerp starter Onderwerp starter avr
  • Startdatum Startdatum

avr

Pitmaster
Hoi,
Ik heb nog een paar kilo spareribs in de vriezer liggen en ben nu op zoek naar een recept voor zoet pittige spareribs, en dan bedoel ik " lekker" pittig, niet dat ik tot mijn enkels afbrand B-)
Heb je een ander goed recept is dat natuurlijk altijd welkom👍👍

Hmmm, je zou ze licht kunnen insmeren met sriracha chili saus en dan rub erover. Daarna inpakken en in de koeling een nachtje laten staan. Geeft veel smaak en een beetje extra hitte.

Ik gebruik altijd het recept van de Easterwood spareribs doe er cayennepeperbij en sambal oelek in de glaze. Wij eten vrij pittig hier maar voeg toe naar eigen smaak.

Zou ook gaan voor het insmeren met srirachasaus. Eerst de ribs insmeren beide kanten. Dan inpakken in folie voor een nacht. De volgende dag pas de rub erop. De rub pas later omdat deze dan wat ruw blijft en een mooi grill resultaat geeft. Vervolgens de 3-2-1 methode gebruiken. Bij 2 zou ik een mengsel van boter, bruidsuiker ,sweetchilisaus en appelsap nemen. Worden ze lekker pittig maar zeker niet te heet. Na de 2 kan je even proeven en mocht je te weinig pit proeven kan je eventueel nog je saus om af te lakken iets pittiger maken. Succes!

Terug
Bovenaan Onderaan