BasBQ
Beef en Steak

Pittige kipjes (was de bedoeling)

 
 

erik_schreurs8

Pitmaster
Berichten
825
Gisteravond heb ik wat vleugeltjes gemaakt

Eerst heb ik ze een half uurtje droog gepekeld met wat grof zee zout

Daarna heb ik ze even gegrild
9b726e1cb86fd6586a5c8f06d2ba5acf.jpg

Daarna in direct gelegd en een mengelstje gemaakt van :

4 Spaanse pepers
8 tenen knoflook
1 laurierblad
1 tl oregano
1 tl gerookte paprika poeder
6 el olijfolie

(Recept komt van www.francescakookt.nl)

a79bd2997e0101a4d66cb6115f29b3a3.jpg


Ik heb ze net zo vaak afgelakt tot de saus op was

Kipjes waren heerlijk maar had een liter water klaar gezet maar dat viel erg tegen
51036a5fe6612b0f37daaff9032ed040.jpg
 
Maar ze zien er iig wel lekker uit  ;)
 
Ziet er lekker uit, wellicht de vleugeltjes wat langer in de saus laten staan voordat je ze grilt voor wat pittiger smaak :-?
 
Hans zei:
Ziet er lekker uit, wellicht de vleugeltjes wat langer in de saus laten staan voordat je ze grilt voor wat pittiger smaak :-?
Ja misschien is dat een goed idee om ze te marineren in de saus ik heb ze alleen maar afgelakt met de saus
 
Ik zou die spaanse peper omruilen voor een pittiger peper. Haba?ero, Madamme Jeanette of iets tussen die en een Spaanse voor wat minder vulkanisch heet.
 
noskos zei:
Ik zou die spaanse peper omruilen voor een pittiger peper. Haba?ero, Madamme Jeanette of iets tussen die en een Spaanse voor wat minder vulkanisch heet.
Ja had ik ook willen doen maar hier in het dorp is geen pittig spul te krijgen helaas
En had niet de tijd om wat verder te reizen

Maar goed goed excuus voor herhaling
 
ErikSchreurs zei:
noskos zei:
Ik zou die spaanse peper omruilen voor een pittiger peper. Haba?ero, Madamme Jeanette of iets tussen die en een Spaanse voor wat minder vulkanisch heet.
Ja had ik ook willen doen maar hier in het dorp is geen pittig spul te krijgen helaas
En had niet de tijd om wat verder te reizen

Maar goed goed excuus voor herhaling
Ik koop die in grotere hoeveelheid bij een Aziatische kruidenier en stop ze in het vriesvak....superhandig, steeds bij de hand.(idem met citroengras trouwens)

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

 
m.verberckmoes zei:
ErikSchreurs zei:
noskos zei:
Ik zou die spaanse peper omruilen voor een pittiger peper. Haba?ero, Madamme Jeanette of iets tussen die en een Spaanse voor wat minder vulkanisch heet.
Ja had ik ook willen doen maar hier in het dorp is geen pittig spul te krijgen helaas
En had niet de tijd om wat verder te reizen

Maar goed goed excuus voor herhaling
Ik koop die in grotere hoeveelheid bij een Aziatische kruidenier en stop ze in het vriesvak....superhandig, steeds bij de hand.(idem met citroengras trouwens)

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Ja dat is wel een goed idee ik zal eens gaan speuren waar hier in de buurt een toko oid zit
 
Je kan ook een saus maken met sriracha saus als basis. Als je een liefhebber bent kan je voor de pittige variant gaan  :D

Sriracha is volgens mij in elke supermarkt wel te koop.

(op de website van noskos staat een lekker recept. Ook met kip toevallig. En die Is erg lekker)
 
Ridevi71 zei:
Je kan ook een saus maken met sriracha saus als basis. Als je een liefhebber bent kan je voor de pittige variant gaan  :D

Sriracha is volgens mij in elke supermarkt wel te koop.

(op de website van noskos staat een lekker recept. Ook met kip toevallig. En die Is erg lekker)
Dat is ook nog een idee !!
 
ErikSchreurs zei:
Ridevi71 zei:
Je kan ook een saus maken met sriracha saus als basis. Als je een liefhebber bent kan je voor de pittige variant gaan  :D

Sriracha is volgens mij in elke supermarkt wel te koop.

(op de website van noskos staat een lekker recept. Ook met kip toevallig. En die Is erg lekker)
Dat is ook nog een idee !!
je kunt deze sausen eens proberen. Heb deze Franks Redhot Wings van iemand gekregen maar was mij te pittig. PIRI PERI medium is pittig maar je kunt de kip nog wel proeven. Bij AH te krijgen.
wat dat is als je een foto maakt begrijp ik niet denk dat hij weer verkeerd staat. 
b6a7dd11d6eb8705c3dc25f597a668c1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N9208 met Tapatalk

 
Ik ben geen fotograaf maar denk dat het object dan te groot is voor de afmeting (hoogte) van het plaatje. :-?
De slimme camera besluit dan om toch het hele gevraagde plaatje te tonen en legt deze horizontaal.
Je kan proberen om iets verder afstand te nemen maar dan is de tekst wellicht niet meer duidelijk te lezen. :-?
 
ErikSchreurs zei:
Ja sausjes genoeg te vinden
Ik vind het alleen zo mooi om zelf saus te maken

Ik ook. Maar een basis heb je nodig. En of dat dan ketchup, sojasaus, abrikozenjam of sriracha is, is een kwestie van smaak
 
Mooie kippies :) jammer dat ze niet pittig genoeg waren. Pittig vind ik best wel een moeilijk begrip :-S het ene moment kan ik meer pit hebben dan het andere moment,
ik ben er ondertussen achter dat als ik verkouden ben veel minder pit kan hebben ;)
 
Ridevi71 zei:
ErikSchreurs zei:
Ja sausjes genoeg te vinden
Ik vind het alleen zo mooi om zelf saus te maken

Ik ook. Maar een basis heb je nodig. En of dat dan ketchup, sojasaus, abrikozenjam of sriracha is, is een kwestie van smaak
Ik had 4 pepers 8 tenen knoflook
Oregano
Paprika poeder en olie en wat water
Dat heb ik in de blender gedaan
Smaak was super alleen had veel meer pit verwacht maar goed volgende keer hetere peper erbij en dan ga ik de kip erin marineren
En dat experimenteren blijft toch leuk he
 
Terug
Bovenaan Onderaan