BasBQ
Beef en Steak

Pita gyros

marco w

Sprokkelaar
Berichten
40
Tijdje geleden heb ik gyros gemaakt, maar dit keer met zelf gemaakte pita's die ik direct op de Q heb gedaan.
Eerst deeg gemaakt, daarna pita's en die zijn direct op de Q gegaan op een temp rond de 200c.
Een stuk procereur gekocht en daar dunne plakken van gesneden en lekker gekruid.
gyros012.jpg

gyros021.jpg

gyros002.jpg

gyros003.jpg

gyros027.jpg

gyros008.jpg

gyros006.jpg

gyros001.jpg
 
Nou de pita waren niet zo goed gelukt Lerxst, ze waren een beetje dik uitgevallen
 
Ooh, dat ziet er fantastisch uit man! Ik maak die gyros nog steeds geregeld :D Pita's heb ik ook al een keer geprobeerd, maar waren niet echt een succes. Mocht je tegen een goed recept aanlopen dan hou ik me aanbevolen!
 
Heb jij ze toen ook op de Q gemaakt, misschien pakken ze in de oven op een bakblik beter uit..
 
Nee, in een droge koekenpan, zoals ze normaal op zo'n plaat worden gedaan. Maar ik wil eigenlijk van die grote slappe Griekse dingen, maar die zie ik nergens in de winkel en kan er ook niet echt een recept van vinden.
 
Ja ik weet precies welke je bedoel. Ik kan ze hier we bij de griek halen voor 1,- maar ik wilde ze nu eens zelf maken.
 
Ziet er weer heerlijk uit ,die gyros, gaat als je er veel van maakt best wel aardig wat tijd in zitten, maar het is de moeite waard, was laats een succes nummer op een feestje, had ik 6 kilo van dat spul gemaakt.
 
Lekker hoor Gyros, heb zelf ook een aardige rub die dichtbij het origineel komt: smullen!
 
Ziet er goed uit Marco, wanneer kan ik komen proeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan