BasBQ
Beef en Steak

Pig Candy - Bacon Week Day 4

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Vandaag heb ik Pig Candy gemaakt, nog zoiets dat al een tijd op de verlanglijst stond.
Bacon, bruine basterdsuiker, indirect op 180?C totdat de randjes donker kleuren, dan bestrijken met 0,25 cup maple syrup waar je 0,25 theelepel cayennepeper in oplost. Na 5 minuten omdraaien, nogmaals bestrijken en nog 5 minuten in de BBQ.
Dan eraf halen, even iets laten afkoelen en aanvallen!

Dit zou echt verboden moeten worden zo lekker :D

pigcandy-1.jpg


pigcandy-2.jpg


pigcandy-3.jpg
 
Hoe verzin je het. Hoe dik zijn de plakken?
 
ziet er lekker uit Dennis
 
Hmmmm... Ziet er weer lekker uit hoor..!

En in de marge : zijn er apothekers onder de genootschappers ? Om voordelig aan cholesterol pilletjes te raken of zo ? :p
 
Dat ziet er echt goed uit. En ik maar denken dat ik niet mee hoefde te doen met de baconday, omdat ik geen snijmachine heb. Ik ben benieuwd wat je er nog meer mee gaat doen!
 
Pikant zoet en hartig mooie combinatie.
 
structor zei:
Dat ziet er echt goed uit. En ik maar denken dat ik niet mee hoefde te doen met de baconday, omdat ik geen snijmachine heb. Ik ben benieuwd wat je er nog meer mee gaat doen!

Structor, de meeste slagers willen het tegen een kleine vergoeding of wat bacon best voor je snijden ;).

Koop de volgende keer je spek bij een echte slager en vertel wat je ermee gaat doen, als je dan vraagt of hij het voor je wil snijden als het klaar is? zegt hij zeker ja.
 
Ik heb ze uit de hand gesneden Frits, denk zo'n 3 mm, een heel dun flubbertje werkt niet zo, dat krult om.

@Structor, ik heb ook geen snijmachine meer, maar je kunt je bacon prima uit de hand snijden met een goed, lang scherp mes. En voor hele dunne plankjes helpt het als hij goed koud is, even in de vriezer leggen voor je snijdt doet dan wonderen.
 
Wat heeft iedereen toch met dat dun snijden???
Doe mij maar een lekker stevig plakje ;)
En deze zien er gruwelijk lekker uit!
 
onze slager wil alles voor je snijden tegen een vergoeding van 5? zelfs panchetta die ik koop bij Hanos wil hij wel snijden.
 
Ze zien er idd heel erg lekker uit Dennis  8)
Ik baal er nu van, dat ik mijn bacon dunner gesneden heb  :(.

Maar ....... aan de andere kant, weer een excuus om weer eens bacon te maken  :D

Mac
 
Kan met dunnere bacon ook hoor ;)
 
ziet er heerlijk uit zeg!
 
Dik of dun... ik ga het zeker een keer proberen. Dankjewel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan