BasBQ
Beef en Steak

Piccole pizze dal Primo

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Mijn plan was om mini pizza's te maken voor de fotowedstrijd, maar Murphy gooide weer eens roet in het eten. :mad:

Pizza deeg volgens de methode van mevr. Bos, dun uitrollen en dan met een glas kleine pizza bodempjes uitsteken.
MiniPizza-1.jpg


Klaar om te beleggen.
MiniPizza-2.jpg


Voor de kids en de baas; Piccole pizze carbonara.
MiniPizza-3.jpg


Voor mijzelf; Piccole pizze gorgonzola.
MiniPizza-4.jpg


Niet met de DPR, maar gewoon op de Primo, dat leek me wat handiger met al de ukkies.
MiniPizza-5.jpg


En dit had dan "the money shot" moeten zijn. :(
MiniPizza-6.jpg


Het oordeel; de pizzaatjes waren erg goed gelukt maar de uiteindelijk foto is hem niet helemaal, om het maar mild uit te drukken.
Of het komt door Murphy of door de visite die ineens op de stoep stond of omdat ik gewoon m'n dag niet had weet ik niet maar deze foto wordt dus niet geplaatst. :-[

Morgen m'n backup plan maar eens gaan proberen. ;)
 
Het ziet er goed uit.
En ik zou de foto gewoon plaatsen,het gaat niet alleen om de mooiste foto maar ook om het leukste gerecht.
 
ik had zo bij je mee gegeten hoor  :)
 
Jij vind het misschien qua foto niks, maar ik wil in mijn scherm bijten...
 
Leo zei:
ik had zo bij je mee gegeten hoor  :)

Met de pizza's was ook niks mis hoor, die waren zo op. ;)
 
Het water stroomt in mijn mond, mooi gedaan!
 
dat ziet er heerlijk uit. mooie foto's!
 
Nou die foto mist misschien wat aan diepte scherpte maar ik krijg er wel trek in. Leuk gedaan trouwens die mini's.
 
Nou piet, misschien leg je aan jezelf gewoon te hoge eisen. ziet er voortreffelijk uit!
 
Ben het met je eens piet, slechte foto, ik had dat nosmo logo rechts gedaan....
( ff serieus, prima foto toch?!)
 
Ik snap het wel, maar ben niet zo streng voor jezelf,  ;)  Voor mij is die gorgonzola variant al een winnaar  ;D
 
Vuurvlieg zei:
Nou die foto mist misschien wat aan diepte scherpte ...

Big-T zei:
Nou piet, misschien leg je aan jezelf gewoon te hoge eisen. ziet er voortreffelijk uit!

Boldeagle zei:
Ik snap het wel, maar ben niet zo streng voor jezelf,  ;) ....

Voor de fotowedstrijd leg ik de lat wat hoger dan voor m'n normale forum foto's, ik wil graag beter worden en de wedstrijd is een mooie uitdaging.

Deze foto had met een groter diafragma gemaakt moeten worden, en het focus punt had iets naar achteren gekund. Ook ben ik niet tevreden over de compositie en de garnering is veel te rommelig.

Maar, de foto die ik morgen ga maken wordt veel beter, let maar op! ;)
 
Ook met deze foto's vid ik ze om op te vreten ;).
 
Frits zei:
Ook met deze foto's vid ik ze om op te vreten ;).
Ik stem daar volledig mee in!
 
Food photography is nu ook niet meteen het eenvoudigste. Het ziet er allemaal wel lekker uit maar om dat ook altijd mooi op een foto te krijgen, ...

En dikwijls wil je ook geen uren de tijd nemen voor de compositie omdat je het nog warm wil eten ook h? :)
 
Je wilt niet weten wat er bij profesionele foodfoto's op de plaat gezet wordt. Dat kun je niet eens eten.
Bij ons is alles ook nog eens eetbaar, dat maakt het extra moeilijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan