Beef en Steak

Picanha

tobecue

Tondelzoeker
Gister een heerlijke picanha bereid via de reverse sear methode, ik heb het vlees er bij 49 graden afgehaald en daarna gegrild tot 55 graden voor een mooi rosé resultaat. Het was weer smullen. Wat een mooie hobby hebben we toch..
20230812_181241.jpg
20230812_190548.jpg
20230812_191726.jpg

Lekker hé
Zo maken wij hem ook het liefst.

Heb je er nog een saus bijgedaan zoals chimmichurri of zo?

Heerlijk. Zou zo een plakje willen proeven

Nee dit heb ik eigenlijk nog nooit gemaakt, is dit een aanrader?
En of!!!
Smaken verschillen natuurlijk maar hier vinden wij dat chimmichurri rundvlees naar een hoger level tilt.
Hieronder een link naar het recept. Voorzichtige met de azijn en het zout. Zeker met de azijn. Ik gebruik die vaak maar 1/4 van wat er staat. Moet een beetje zurig zijn, maar niet te. Avond ervoor maken en de volgende ochtend ff proeven. Je kan dan altijd nog aanpassen en de smaken zijn goed gemengd

Na een paar keer maken ga je voor jezelf de perfecte maken door elke keer aan te passen.
Maar dat geldt voor alles

Op welke ketel temp heb je hem bereidt? Ik stook mijn kamado altijd op 150 graden. Maar bij bbwexpcenter deden ze het een keer op 90 graden. Ja zolang je ketel temp hoger is dan de kerntemp van het vlees, zal het vlees opwarmen. Maar heeft het verschil in garen?

Op welke ketel temp heb je hem bereidt? Ik stook mijn kamado altijd op 150 graden. Maar bij bbwexpcenter deden ze het een keer op 90 graden. Ja zolang je ketel temp hoger is dan de kerntemp van het vlees, zal het vlees opwarmen. Maar heeft het verschil in garen?
Tussen de 150 en 175 graden

Ja zolang je ketel temp hoger is dan de kerntemp van het vlees, zal het vlees opwarmen. Maar heeft het verschil in garen?
Uiteraard zal het vlees sneller garen bij een hogere temperatuur.
Ver het algemeen geldt : hoe langzamer je gaart, hoe langer het duurt, hoe zachter het vlees. Denk maar aan het vlees bij spare Ribs, botermals. Of stoofvlees.
Ik heb er geen verstand van hoe het precies werkt, maar de taaie delen in het vlees krijgen meer tijd om zacht te worden.

Maar je bent natuurlijk ten allen tijde afhankelijk van het stuk vlees.

Ver het algemeen geldt : hoe langzamer je gaart, hoe langer het duurt, hoe zachter het vlees. Denk maar aan het vlees bij spare Ribs, botermals. Of stoofvlees.
Ik heb er geen verstand van hoe het precies werkt, maar de taaie delen in het vlees krijgen meer tijd om zacht te worden.
Dat principe is eigenlijk anders. Soareribs stoom je in een verpakking en stoofvlees kook je in vocht om zacht te worden.

Biefstuk wordt over het algemeen taai naar mate deze verder door gegaard is. Het voordeel van een kagere temp is de gelijkmatige garing. Op joge temperaturen heb je meer een overgang van rood naar gaar. Kijk maar naar dit stuk. Daarnaast als je een rooksmaak wilt mee geven kan je beter een lage temperatuur gebruiken. Bij 150 graden het hout meer als dat het gaat roken.

Maar lekkere picanha hoorm zelf geef ik hem meestal peper en zout. Dat is al genoeg met zo'n lekker stuk!

Dat principe is eigenlijk anders. Soareribs stoom je in een verpakking en stoofvlees kook je in vocht om zacht te worden.

Biefstuk wordt over het algemeen taai naar mate deze verder door gegaard is. Het voordeel van een kagere temp is de gelijkmatige garing. Op joge temperaturen heb je meer een overgang van rood naar gaar. Kijk maar naar dit stuk. Daarnaast als je een rooksmaak wilt mee geven kan je beter een lage temperatuur gebruiken. Bij 150 graden het hout meer als dat het gaat roken.

Maar lekkere picanha hoorm zelf geef ik hem meestal peper en zout. Dat is al genoeg met zo'n lekker stuk!
Je hebt helemaal gelijk. Andere bereidingswijze

Terug
Bovenaan Onderaan