Beef en Steak

Picanha vraag

FJP84

Kooltjesharker
Binnenkort ga ik wat vlees bestellen en om de bezorgkosten weg te nemen wil ik de bestelling uitbreiding met een stukje picanha. Ik dacht zelf aan 500gr of 600gr. Ook om te proberen, want nog niet eerder gedaan.

Is dit gewicht nog mooi revearse sear te bereiden?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Geen probleem.
Dat wordt genieten

Ps vergeet niet de avond ervoor chimmichuri te maken. Is een gouden combinatie met picanha.
Zoek even op Mac chimmichuri

Die picanha gewoon mee bestellen daar krijg je geen spijt van 🥰 maar ik zou die chimmichuri gewoon vergeten🤭 ik weet iets vele malen lekkerder, Pico de Gallo 😍 hier een receptje
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/saus-pico-de-gallo.23983/
Als je eenmaal Pico de Gallo hebt geproefd dan wil je nooit geen chimmichuri meer 🤪

Dank voor de tip! Picanha komt er bij. Is de Pico de Galo ook lekker bij een Angus Cote de Boeuf van rond de 1100gr? Chumichurri was namelijk het plan, maar Pico de Galo voor het vergelijk erbij lijkt me wel wat.

Natuurlijk past Pico de Gallo ook bij Cote de Boeuf , heel goed zelfs 🥰

Die picanha gewoon mee bestellen daar krijg je geen spijt van 🥰 maar ik zou die chimmichuri gewoon vergeten🤭 ik weet iets vele malen lekkerder, Pico de Gallo 😍 hier een receptje
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/saus-pico-de-gallo.23983/
Als je eenmaal Pico de Gallo hebt geproefd dan wil je nooit geen chimmichuri meer 🤪

Nou, een beetje afwisseling is ook niet verkeerd toch? Weet eigenlijk niet wat ik lekkerder vind? Beiden errug lekker. Pico de gallo staat bij mij eigenlijk alleen op tafel als we Mexicaans eten.

Gewoon bestellen die picanha. Tip: maak een mooie rodewijnjuse of runderjuse voor in de drippan. Die onder de picanha tijdens de reverssear. Dan heb je een heerlijke juse voor erbij 👌. Chumichuri ook erg fijne combinatie.

Afgelopen weekend nog een picanha gemaakt en het was weer smullen 😀.

Dank allemaal. Picanha staat op de lijst. Ik krijg de 600gr niet met zijn 2e op. Is het the day after nog lekker op een broodje?

Dank allemaal. Picanha staat op de lijst. Ik krijg de 600gr niet met zijn 2e op. Is het the day after nog lekker op een broodje?

Ik vraag me af of je jezelf daar druk om moet maken. De vraag is: heb je sowieso over? ;) 😋

En inderdaad, naast chimmichurri is pico de gallo zoals @Jet aangeeft ook heel erg lekker. Alleen eten wij dat niet als een "sausje" maar meer als een salade bij het eten want het is ook zo erg lekker. Make your choice

Je kan nog van alles doen met de restjes. Koud smaakt het ook gewoon lekker op een broodje of je kan het gebruiken voor een philly cheese steak sandwich van te maken.
Of je snijd het in reepjes en doet deze in een wok gerecht. Je kan er zelfs nog kroketten van maken als je het echt niet meer weet :D

Ik maak me zelden zorgen om de restjes. Die gaan hier altijd wel op. Scheelt daarbij dat ik zelf nooit gehinderd wordt met de gedachte dat vlees bij het ontbijt/lunch ongezond zou zijn :D (mits je natuurlijk niet teveel calorieën eet natuurlijk)

Scheelt daarbij dat ik zelf nooit gehinderd wordt met de gedachte dat vlees bij het ontbijt/lunch ongezond zou zijn :D (mits je natuurlijk niet teveel calorieën eet natuurlijk)
Heeeeeeel herkenbaar 🤣 😋. Als ontbijt/lunch net zo makkelijk

Yep, ik had van de zondag ook nog restjes en die waren bedoeld voor in mijn middag slaatje van vandaag. Dus deze morgen een slaatje gemaakt met kip, en kom hier op mijn werk tot de conclusie dat er nog picanha stond.

Zou dat nog goed zijn voor morgen in het slaatje?

Terug
Bovenaan Onderaan