Beef en Steak

Picanha van het spit

jabberwock

Kooltjesharker
Afgelopen zondag nog een picanha gevonden in de koeling en omdat ik op veel internetplaatsen lees dat het lekkerder is van het spit dan van het rooster, heb ik dat maar eens getest.
20250601_171859.jpg

Ik heb hem op 58 graden kern eraf gehaald, en dat was een prima cuisson. Maar ik kan oprecht niet concluderen dat het zo heel veel anders smaakte. Misschien volgende keer de stukken wat verder uit elkaar, zodat er meer oppervlakte is voor het korstje.

Maar hij smaakte prima met een verse chimmichurrie.

Aan het einde van de dag zijn er maar weinig dingen zo subjectief als eten, wat lekkerder is kan je alleen voor jezelf weten 🙂.

Ik heb het laatst nog aan een spies gemaakt. Normaal zou ik er eerder voor hebben gekozen om het in z’n geheel te garen, maar dit was ook heel lekker. Ik vond er wel een behoorlijk verschil in zitten qua beleving, kwam vooral omdat ik het behoorlijk hard had aan gegrild.

Evengoed, mooi resultaat, zo’n spit blijft ook cool.

Wellicht dat ik het verkeerd zie, maar ik zie geen vetrand. Picanha van het spit is juist zo lekker omdat het continu bedruipt wordt door zijn eigen vetrand.

Wellicht dat ik het verkeerd zie, maar ik zie geen vetrand. Picanha van het spit is juist zo lekker omdat het continu bedruipt wordt door zijn eigen vetrand.
Ik ben het met je eens dat het op de foto wat moeilijk te zien is, maar die vetrand zit er zeker.

+1 wat Frits zegt.
Bij ons thuis is dit ook de favoriete bereiding om een picanha te berijden.

Wat ik wel doe is de stukken vlees om en om aan het spit rijgen. Dan bedruipt die zich continu in het vet dat smelt.

+2 wat Frits en Sticky Finkers schrijven lekker met chimichurri

Terug
Bovenaan Onderaan