BasBQ
Beef en Steak

Picanha van de lokale slager

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Rijden we naar de lokale keurslager voor een braadstuk, zegt hij zomaar dat hij een picanha heeft liggen, 2,5 kg. Nou doet u maar! We snijden hem zelf wel in 2 porties want 2,5kg voor 4 personen is net iets teveel...

Het vet ingesneden en bestrooid met zeezout, peper doen we na afloop. Indirect op ongeveer 150 tot een kern van 45, daarna een korstje gemaakt boven het vuur. Man wat een vlammen, zo hoog hebben we ze nog nooit gehad, haren en wenkbrauwen zijn gelukkig nog ongedeerd ;)

Twice baked potatoes met bieslook en spekjes als bijgerecht.

null_zpsb18c0ac5.jpg


null_zpsac0f2fb0.jpg


null_zpse7953b3d.jpg


null_zps0cf516b7.jpg


null_zps6104fd41.jpg

 
haha gave vlammen, dat is het betere werk, ziet er erg lekker uit
 
Blijft een spectaculair stuk vlees op de Q, en niet te vergeten erg lekker !
 
Wat een feest!! Vlees ziet er geweldig uit.
 
Super mooi stuk vlees!!
 
heerlijk!
 
Wat een spektakel om te zien. Hier worden duidelijk de Pitmasters van de Pitboys gescheiden zeg maar. :D
 
structor zei:
Chef Martin zei:
Mooie foto's van een heerlijk stuk vlees! Wel lef trouwens, zo in je korte broek :D
Uhm wat heb jij dan aan als je gaar bbqen? Een compleet brandwerend pak?  ::)

:-\  :D Haha, nee hoor dat zeker niet. Heb zelf ook vaak genoeg de korte broek aan. Maar het viel me gewoon op in combinatie met de grote vlammen! Het risico van een hete spetter blijft toch aanwezig
 
Chef Martin zei:
structor zei:
Chef Martin zei:
Mooie foto's van een heerlijk stuk vlees! Wel lef trouwens, zo in je korte broek :D
Uhm wat heb jij dan aan als je gaar bbqen? Een compleet brandwerend pak?  ::)

:-\  :D Haha, nee hoor dat zeker niet. Heb zelf ook vaak genoeg de korte broek aan. Maar het viel me gewoon op in combinatie met de grote vlammen! Het risico van een hete spetter blijft toch aanwezig

Een brandwerend pak  ;D ;D

Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet ben op de foto, we maakten dit bij een vriend van mij dus hij stond op mijn aanwijzingen de end sear te doen terwijl ik - uiteraard op veilige afstand - de foto's heb genomen...
 
Pincha altijd lekker, en mooie fotos (vooral de vlammen)
 
Dat is een lekker stuk vlees om te zien en die vlammen die doen het ook goed.
 
Gabor zei:
Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet ben op de foto, we maakten dit bij een vriend van mij dus hij stond op mijn aanwijzingen de end sear te doen terwijl ik - uiteraard op veilige afstand - de foto's heb genomen...

Verstandig! ;)


Altijd een een mooi gezicht zo'n vlammenzee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan