BasBQ
Beef en Steak

Picanha Reverse Sear + hulp bijgerechten gezocht

 

NielsSande

Tondelzoeker
Berichten
24
Ik heb een mooie Picanha gescoord bij de Sligro en was van plan deze morgen te reverse searen. Ben eigenlijk op zoek naar wat leuke/lekkere bijgerechten om hierbij te maken (en hoe ik dat het beste aan kan pakken). Worst case gaan we er gewoon frietjes bijbakken, en daar is uiteraard ook niks mis mee, maar wil er wel werk van maken om wat meer ''gerechten'' uit de kamado te halen in plaats van alleen vlees.

De grootste vraag die ik hierbij eigenlijk heb is hoe lang kan je tussen de 2 fases van reverse sear laten? Ik was van plan om op lage temperatuur de Picanha tot 45 graden te brengen, de Q op te stoken en daarna af te grillen. Is het ook mogelijk om hier tussentijds ook nog wat aardappels of groente te bereiden (op de lage temperatuur niet te doen waarschijnlijk?). Dus een beetje als volgt:

1) Picanha tot 45 brengen
2) Picanha eraf, Q wat opstoken, bijgerechten garen
3) Picanha afgrillen

Is dit uberhaubt mogelijk? En hoe kan ik dan de Picanha het beste bewaren. Of is het beter om de Picanha direcdt af te grillen?
 
Ik heb een mooie Picanha gescoord bij de Sligro en was van plan deze morgen te reverse searen. Ben eigenlijk op zoek naar wat leuke/lekkere bijgerechten om hierbij te maken (en hoe ik dat het beste aan kan pakken). Worst case gaan we er gewoon frietjes bijbakken, en daar is uiteraard ook niks mis mee, maar wil er wel werk van maken om wat meer ''gerechten'' uit de kamado te halen in plaats van alleen vlees.

De grootste vraag die ik hierbij eigenlijk heb is hoe lang kan je tussen de 2 fases van reverse sear laten? Ik was van plan om op lage temperatuur de Picanha tot 45 graden te brengen, de Q op te stoken en daarna af te grillen. Is het ook mogelijk om hier tussentijds ook nog wat aardappels of groente te bereiden (op de lage temperatuur niet te doen waarschijnlijk?). Dus een beetje als volgt:

1) Picanha tot 45 brengen
2) Picanha eraf, Q wat opstoken, bijgerechten garen
3) Picanha afgrillen

Is dit uberhaubt mogelijk? En hoe kan ik dan de Picanha het beste bewaren. Of is het beter om de Picanha direcdt af te grillen?

Je kunt op lage temperatuur ook je bijgerechten maken hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Dat geloof ik meteen, weet alleen niet zo goed hoe lang het gaat duren met die Picanha, en wat dan handig is qua gerechten erbij (dus vandaar ook de vraag hoe lang je het vlees ''van de bbq'' kunt houden)
 
@NielsSande; Ik zit ook wel vaker met de tijd in de knoop. Zeker tussen Q en een warm gerecht uit de keuken.
Laat maar eens weten hoe de groenten op Low zijn gelukt.
 
ik gok dat je picanha een uurtje tot 1,5 uur duurt (afhankelijk van het gewicht, temperatuur, etc. natuurlijk)
Als je hem niet eerst op kamertemperatuur laat komen maar meteen uit de koelkast, dan kan het nog iets langer duren.

Als je daarnaast de aardappelsalade van noskos maakt, heb je een top maaltijd. Alles van de bbq. Ik zou dan wel de aardappeltjes even voorkoken, of ff een paar minuten in de magnetron. Ze worden namelijk in een uurtje L&S niet gaar.
Nog niet zo lang geleden ook zo gedaan: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/aardappelsalade-en-gevulde-varkenshaas-life-is-good.23525/
 
Terug
Bovenaan Onderaan