BasBQ
Beef en Steak

Picanha kerst

 
 

Beeros

Kooltjesharker
Berichten
181
Hallo.

Eerste kerstdag wil ik 2200 gram aan Picanha  gaan maken op mijn keg. Nu vraag ik me af of ik voor 1 stuk moet/kan gaan of dat ik 2 stukken van 1100 gram moet nemen. Daarnaast vraag ik me af wat de bereidingstijd is om de pichana eerst rond 120 graden te garen om vervolgens het vlees af te grillen.

Graag jullie advies en tips.

Alvast bedankt
 
een picanha als ie goed is uitgesneden weegt rond de 1100 gram, dus een picanha van 2200 gram bestaat officieel dus niet  ;)
 
Ik zou hem eerst op 120 gr garen tot circa 40 gr. Als het tijd is om te eten nog iets verder door laten garen, mocht het nog geen tijd zijn goed inpakken in folie en handdoek. Wanneer het tijd is om te gaan eten je picanha naar de 45 a 48 gr (wat je zelf lekker vindt) brengen en affakkelen.
Eet smakelijk.
 
Leo zei:
een picanha als ie goed is uitgesneden weegt rond de 1100 gram, dus een picanha van 2200 gram bestaat officieel dus niet  ;)

Toch zie ik ze zeer regelmatig tussen de 1300-1700 gram, die eigenlijk gewoon goed zijn (maar ik ben geen slager dus onder voorbehoud).
Ik heb er 1x eentje van tegen de 2 kilo gehad, die had nog een extra laagje met vlies in zich (zag ik toen ik klaar was); die was dus duidelijk niet goed, althans niet zoals picanha bedoeld is.
Maar toch, van een grote koe zou het toch best moeten kunnen, 2200 gram?
 
dennis zei:
Leo zei:
een picanha als ie goed is uitgesneden weegt rond de 1100 gram, dus een picanha van 2200 gram bestaat officieel dus niet  ;)

Toch zie ik ze zeer regelmatig tussen de 1300-1700 gram, die eigenlijk gewoon goed zijn (maar ik ben geen slager dus onder voorbehoud).
Ik heb er 1x eentje van tegen de 2 kilo gehad, die had nog een extra laagje met vlies in zich (zag ik toen ik klaar was); die was dus duidelijk niet goed, althans niet zoals picanha bedoeld is.
Maar toch, van een grote koe zou het toch best moeten kunnen, 2200 gram?

ik ben zeer zeker ook geen slager, Ik hoop dat Bert of andere slagers ons uitsluitsel kunnen geven
 
Ik wou dat ik het juiste vlees kon herkennen. Als je de 2,2 kilo picanha in 2 stukken van ieder 1,1 kilo snijd, dan is het nog steeds niet ineens wel goed,  dus als je geen verstand van vlees hebt,  blijft het een kwestie van de slager op zijn blauwe ogen vertrouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan