BasBQ
Beef en Steak

Picanha jerkey

 
 
 

Carnao

Pitmaster
Berichten
652
Ken je dat. Een collega op het werk zegt, h? jij Kan toch zo goed Barbecue'n. Ik heb hier een kilo picanha. Ok. Maar dat kan je zelf ook heel makkelijk klaarmaken. Indirect tot een graad of 52 en dan lekker  afvlammen. Beetje zout erop en klaar.
Ja ja dat heb ik al eens gedaan was inderdaad heerlijk. Maar je had eens een keer gedroogd vlees mee naar het werk en dat is wat ik wil! Dus hier is het vlees. Succes vriend! Dank je Nol.......

Jeeuh gratis vlees om heerlijke jerkey te maken.
De picanha ruim vantevoren uit de vriezer gehaald om te laten ontdooien. Daarvan hele dunne stukken gesneden. Vervolgens alles in de marinade.

150 ml soja
100 ml bbq saus (American Stockyard BBQ sauce)
1 el bruine suiker
3 tenen knoflook
Scheut chipotle tabasco

Na een dag en een nacht in de marinade heb ik het geheel afgedept. Na het Indrogen van het vlees heb ik de WSM klaargemaakt. Geen waterpan in de smoker. Vervolgens 10 kokosbriketten aangestoken. Daarbij een handvol houtsnippers in aluminiumfolie op de briketten gelegd.  Volgens mij Weber beech maar er kunnen ook wat andere snippers bijgezeten hebben. De laatste maanden zijn er alleen maar chunks op gegaan eigenlijk.

Uren en uren later waren de jerkeys eindelijk klaar. Omdat het voor een ander was moest het natuurlijk wel even voorgeproefd worden. Omdat onze kleinste (3 jaar) net voorbij liep kreeg zij een stukje. 1 meter verder gelopen vroeg ze: "mag ik nog een?"...... yessss goedgekeurd.

Jerkey is altijd leuk te maken. Super makkelijk en altijd lekker. Bij deze een paar foto's

fadd3974fb80aee13483bd2d86d6d85e.jpg
01b3ea9b5fe4bd228479e5a48052ac41.jpg
a9209951fc785565f574385dfe9f6714.jpg
9ffc450f09e0f7e3ec1e53931a066f65.jpg
9790a24a1f43233fadc456ec63f6d3c4.jpg
da37e00178c4df28e90ee7799a478792.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Zo, dat volledige recept zie ik graag langskomen .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is toch lekker zeg.
Beef jerky heeft 1 gigantisch nadeel.
Het is me nog nooit gelukt om in te vriezen.... :D
 
Ceriel zei:
Ziet er goed uit! Nog smaakverschillen tov platte bil?
Ik weet het niet. Zelf denk ik dat de platte bil  wat betreft vorm meer geschikt is om mooie lange stukken van te snijden. Qua vet en structuur verschilt het volgens mij weinig. De pichana is echter een onwijs lekker stuk vlees die als basis al een hele hoop doet qua smaak. Volgende keer maar weer een bil maken om te blijven vergelijken

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Lust ik wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan