Beef en Steak

Picanha gehad voor mijn verjaardag!

Kroosduiker

Tondelzoeker
Hallo allemaal,
Gisteren was ik jarig en een van de cadeaus die ik heb gehad (van de vriend van mijn dochter; inmiddels ook een begenadigd BBQ-fan) is een heel mooie Aberdeen Angus Picanha.
De Picanha komt van kwaliteitsslagerij Astrid Drenthe in Amstelveen - de moeite waard om even op haar site te kijken.
Het vlees heeft een prachtige marmering van intramuscular vet. Dat beloofd een smakelijke en sappige ervaring te worden.
We gaan het stuk vlees Low-and-Slow bereiden op de Weber kettle op ongeveer 110 graden Celsius tot het vlees een kerntemperatuur bereikt van 52 graden.
We hebben wat Hickory rookhout blokjes toegevoegd voor een lekkere rooksmaak.
Dan halen we het er even vanaf en stoken we de Weber flink op en " sear-en" we het vlees mooi kastanje bruin.
We gaan weer voor een zelf gemaakte Chimichurri. Hoe we de Picanha en alles eromheen gaan eten volgt later.
Tijd voor een biertje op deze, wederom, mooie dag. Proost.

IMG_4759.jpg

IMG_4756.jpg

IMG_4755.jpg

Alsnog gefeliciteerd. We zien het resultaat graag tegemoet.

Gefeliciteerd nog
En een mooi stuk vlees ligt er klaar

Gefeliciteerd en een dat is een mooi cadeau. Nu weet ik wat ik standaard op verlanglijstjes kan vermelden. Binnenkort vaderdag ;)

Bij 52 graden van de Weber af en in folie gewikkeld om te rusten. Toen alle bijgerechten klaar waren - terug op een gloeiend hete kettle.
Daarna heel dun gesneden voor een Picanha steak sandwich met Chimichurri en Cheddar cheese. bijgestaan met een aardappel gratin en salade.
De eerste minuten was het heel stil aan tafel... mensen wat was dat lekker.

IMG_4762.jpg

IMG_4763.jpg

IMG_4764.jpg

IMG_4765.jpg

Van harte gefeliciteerd.
Wat een mooi en smakelijk kado. Ziet er lekker uit.
++ punten voor vriend van dochterlief. ;)

Tja...Wat moet je hier verder nog over zeggen.

Super lekker zeg. Doe maar een stukkie

Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb

daar krijg ik wel honger van, prachtige plaatjes.

ziet er uit als een hele lekkere picanha.
volgens mij wordt vriend van dochter binnenkort schoonzoon ;)

Terug
Bovenaan Onderaan