BasBQ
Beef en Steak

Picanha en het ei

Toevallig een tijdje geleden met mijn slager over gehad. Deze beweerde: als het vlees een poosje in vacuum verpakt in de koeling heeft gelegen, kan zich wat (melk)zuur ontwikkelen (natte rijping). Het vlees een half uurtje voor verwerking uit de verpakking halen vermindert de zure smaak. Wellicht dat oxidatie daar weer een rol bij speelt.
Maar het vlees dus even laten ademen voor je het op je Q gooit zou wel moeten helpen.

Hij heeft een dag in de ijskast vacuum gelegen om te ontdooien. Hij heeft wel eben uit de verpakking gelegen, denk 3 kwartier max. Goede informatie, dank voor het delen. Geldt dat bij al het vlees, namelijk nooit eerder geproefd.
 
maussie1982 zei:
Geldt dat bij al het vlees, namelijk nooit eerder geproefd.
Tja, vlees is vlees, zou je zeggen. Maar wellicht met name dus bij vlees wat lang in de vacuumverpakking heeft gezeten. Duurdere stukken waarschijnlijk...
Ik had het laatst met een wat duurder stuk Entrecote. Bij uitpakken licht zurige geur, maar na een paar kwartier uit de verpakking rook hij weer prima.
 
El Fumarole zei:
maussie1982 zei:
Geldt dat bij al het vlees, namelijk nooit eerder geproefd.
Tja, vlees is vlees, zou je zeggen. Maar wellicht met name dus bij vlees wat lang in de vacuumverpakking heeft gezeten. Duurdere stukken waarschijnlijk...
Ik had het laatst met een wat duurder stuk Entrecote. Bij uitpakken licht zurige geur, maar na een paar kwartier uit de verpakking rook hij weer prima.

Ik zal er op letten, nogmaals thx voor je uitleg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan