Beef en Steak

Picanha bij de zonnewende

Peter64

BBQ Junkie
Gistermiddag kwam de zon weer aan de verkeerde kant van de evenaar.
Aangezien het lekker wer was, wellicht voor de laatste keer dit jaar buiten gegeten. Dit neugelijke feit maar gevierd met een stuk picanha en een glas rioja.

IMG_4127.jpg
IMG_4129.jpg

IMG_4130.jpg

Met de zonnewende houd ik me niet zo bezig maar dit lijkt me een verdraaid lekker stuk vlees ik denk alleen dat ik hem anders aangesneden had.

Mooi gegaard.
Ook ik zou het vlees anders snijden, nu heb je met de draad gesneden, je kan beter op de draad snijden. Dit is haaks op de vezel, dan voelt het vlees malser.

schuif maar door hoor. ik offer me wel op om deze voor je op te eten.
ziet er goed uit

Mooi gegaard.
Ook ik zou het vlees anders snijden, nu heb je met de draad gesneden, je kan beter op de draad snijden. Dit is haaks op de vezel, dan voelt het vlees malser.
Zoals Guga zou zeggen, it's all about the end cut. Oftewel, als je serveert in dikke plakken snij je daar op je eigen bord weer dunne plakjes van en die zijn op de draad. Maar als je dunne plakjes serveert "moeten" ze wel op de draad zijn.
De plakken op de foto zien er vrij dun uit dus in dat geval zou ik volgende keer idd haaks gaan voor een malser gevoel.
Maargoed, picanha is bijna niet te verpesten, deze ziet er ook weer erg fijn uit 🤤

Mooi stuk vlees, en de cuisson is ook top. Dat moet smullen geweest zijn.

Had dit in elke stand van de zo’n gelust

Mooi gegaard.

Zoals Guga zou zeggen, it's all about the end cut. Oftewel, als je serveert in dikke plakken snij je daar op je eigen bord weer dunne plakjes van en die zijn op de draad. Maar als je dunne plakjes serveert "moeten" ze wel op de draad zijn.
De plakken op de foto zien er vrij dun uit dus in dat geval zou ik volgende keer idd haaks gaan voor een malser gevoel.
Maargoed, picanha is bijna niet te verpesten, deze ziet er ook weer erg fijn uit 🤤

Jullie hebben allebei een beetje gelijk.
Helaas laat de motoriek in mijn rechterhand weer te wensen over. Dun snijden lukt met die mechanische schade niet meer. Derhalve iets dikker met nasnijden.

Terug
Bovenaan Onderaan