BasBQ
Beef en Steak

Picanha aan 't spit

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Beste bbq-ers

1e kerstdag gezellig wezen eten met de schoonfamilie. 2e kerstdag lekker relaxt maar natuurlijk wel ff de Q aan.

1Gr65bOY84I79aEOPCddhxdBoQY-V2ygSrqg2a8M0mhDbmhl32Ho2qZPCZwXXfQLRaS1GkuUjiEN3zs4hVE3gVtzKLbaXImyqeRv-nsVLVXdZh_KniGDSlc3jhccCOlpOTd2sPDnXw=w436-h328-no


Had een mooi staartstuk met een lekker vetlaagje erop.

WBdfe-fX9HU5UwIA5C4WjXziLOb5k6VN3gToklF-tkycFSiiyyoiZrq-jZKHwJz8I4-lwLXiGXlpUPt7QPzjM_wHUF8eMVop4r2DMKpyQt-7QaGi9HMsbKu-U_jVP58cfCG7GMlPoQ=w811-h608-no


Beetje vouwen en in mooie steaks snijden voor aan het spit.

hWIHMvjmto1-ybzi20T3j1uL6Ty4FkwLCWfdL5tocKBm0m801fhMA26LP27WpcSY3HRfA2TBiTYEaJ1L9IrPbAQmBseAqf3BGkhnRobOkKWKv0vMwNQQpY-OtBIX9Mf49xZiQkBlPQ=w811-h608-no


Alleen wat grof zeezout erop.

krkHyX_xkuycS3RmqTEGZnvNHph8iLLtpg57SsJ9GA5wI5fhHWJnqexqoVG2eNHM147W8RXrl8qTrtCe3dJjaVhunUFES0Y39zVQ7Z4571V8CsZfNVpEqyAfnsgjthhxr7-XgbNDmQ=w812-h608-no


En de spies was klaar.

RYhY5fdPG6aWB3ikwRPbeKM3sBPaXXM6LC98Vkp65UNQnwwBHFvtxdMoQq4P0T9yiA_G3wkYdcOAST2dRJFJXtL_E5MWrpZxutgPri9esIVaiN4tjf0wGTyk8KY3iGQTPoWqtAkMDg=w811-h608-no


En zodra de houtskool lekker brande mocht de spies erop. In een alu bakje wat aardappel gratin gemaakt en die mocht er ook op.

sHtFgGg3urJs4TFwaIAVSB2Ttyojl9I5S_PnsNmPJosdewQuPxjlUhYmRlPDJhtWkmsQnqKrEfmesCjHFThomTUswG2iWCVtm3Rs5rc_UdSqYyO6ErOEl1ndklj07FY8rh-1gjzUGg=w811-h608-no


Regelmatig even lakken met gesmolten boter.

ARyz_7GwImiFp3b6SlSBfR0ZerZ13FCsma-Jh8rt5Aq2V1Og3sB0R-sU5hYtEqnnHvQJQ3nmNgdBL-WEC-2FXSR9wmIXhtsqWs-CoxcLScjPycon-w0yNa8uW2ZAWxVwRrW7Jc43fw=w811-h608-no


Bij een kern van 52?C mocht onze picanha even rusten. We serveerden dit met onze aardappel gratin en een chimichurri.
De eind foto was niet helemaal gelukt (dus even weggelaten) zal wel door de sapjes komen :) maar kan wel zeggen dat het prima smaakte.

Wil je de picanha nog ff zien draaien kijk dan op mijn insta https://www.instagram.com/p/B6kdT6Zh9Yk/
(is een filmpje van zo'n 10 sec.)

Bedankt voor het lezen en alvast een fijne jaarwisseling.

 
Super Ben. Picahna aan het spit wil ik ook nog doen. Ziet er een stoere spiet uit. Moet smullen geweest zijn.
 
Lekker Ben, 't water loopt me in de mond :)
 
Lekker hoor.
Hier laatst ook aan het spit en dochter lief vond hem lekkerder dan ooit
 
Dit is ook weer lekker Ben heb mijn geleende spit weer terug gebracht .
Dat moet nu toch echt voor mijzelf een spit halen.
Zodat ik dit lekkere stuk vlees ook kan maken
 
Vind het aan het spit de lekkerste bereiding.
 
Dat ziet er werkelijk zalig uit zeg!
 
Tja met zulke Picanha kan het bijna niet fout gaan. Aan het spit helemaal fantastisch.
 
Geweldig aan het spit. Heb zelf die van KamadoJoe en daar maak ik deze ook vaak mee. Zag wel dat je vuur behoorlijk had gloeien. Niet te heet of was indirect je dekking? Geweldige combinatie altijd met een lekkere chimichurri
 
KamadoNovice zei:
Geweldig aan het spit. Heb zelf die van KamadoJoe en daar maak ik deze ook vaak mee. Zag wel dat je vuur behoorlijk had gloeien. Niet te heet of was indirect je dekking? Geweldige combinatie altijd met een lekkere chimichurri

Het spit draaide net boven de kooltjes (halve maan was voor de aardappel) was een beetje aan het klooien voor instagram dus had de klep regelmatig lang open en dan heb je een soort van picanha op open vuur :)
 
Dit is zulk lekker vlees en heeft zo weinig nodig B-) het zijn weer heerlijke foto's Ben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan