BasBQ
Beef en Steak

Picanha 1e maal

 
 

Imker

Kooltjesharker
Berichten
133
Al een tijdje willen bereiden maar steeds niet van gekomen, tot laatst...:)

BBQ op temperatuur gebracht, iets te heet gemaakt dus even bijschaven maar toen rond de 160-180 het erop gelegd en richting de 50graden gebracht.
Bekijk bijlage 39330

achteraf nog iets weer opgestookt en hem er wat boven gehangen, en was toen wel erg benieuwd hoe het uitgepakt was.
Voor een 1e keer was ik tevreden maar wil het iets malser de volgende keer proberen.

20220506_191101.jpg


Voor de rest, prima te eten 😋

20220506_191452.jpg


20220506_183710.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit hoor 👍🏼.
 
Lekker hoor... Ik zou hem alleen indirect op 110-120 graden doen en er af bij 46-48... Daarna ff direct...
Maar chapeau hoor 😋
 
Lekker stukje picanha. Misschien ligt het aan de foto maar zit er nu op een deel geen vet? Misschien daarom een ander mondgevoel, wat minder mals/sappig zeg maar.
 
Ziet er lekker uit.;)
 
Lekker hoor... Ik zou hem alleen indirect op 110-120 graden doen en er af bij 46-48... Daarna ff direct...
Maar chapeau hoor 😋
dank, ga dat bij de volgende eens proberen, en dan bij direct grillen eerst de temp wat opstoken? Of hou je het rond de 120 graden?
 
Lekker stukje picanha. Misschien ligt het aan de foto maar zit er nu op een deel geen vet? Misschien daarom een ander mondgevoel, wat minder mals/sappig zeg maar.
klopt, op een deel lag minder vet.
 
dank, ga dat bij de volgende eens proberen, en dan bij direct grillen eerst de temp wat opstoken? Of hou je het rond de 120 graden?
Dat eerste... 😁

Het is ook een beetje spelen... Ik haal em er soms nog veel eerder af en grill wat langer, of pak het strak in aluminiumfolie in met het rusten.

Veel proberen 😋, maar over het algemeen liever carpacio dan te ver 😉
 
nou dit is niks om je voor te schamen hoor.. zeker niet je 1e keer.
je zou nog kunnen proberen de plakken wat dunner te snijden, dit geeft vaak ook een zacht mond gevoel.
en indd rond 120 graden indirekt
 
Terug
Bovenaan Onderaan