BasBQ
Beef en Steak

Perentaart

 
 

grevel63

Kooltjesharker
Berichten
159
Even wat voor bij de koffie gemaakt. Als basis gebruik gemaakt van het recept voor appel-ammandel crumbletaart uit het boek "Hete kolen". Alleen heb ik peren in plaats van appels gebruikt. Verder een crumble gemaakt met chocolade.



Resultaat na 1 uur en 15 minuten op de KJ:



Erg lekker!
 
Ziet er zalig uit, maar is geen crumble toch? Heb je kruimels weer tot deeglaagje aangerold?
 
Mooie taart,
Ik wil binnenkort ook een taart maken op mijn BBQ.
Dit is goede inspiratie.
 
lijkt me lekker, heb je ook een foto als ie aangesneden is toevallig? please?  ;)
 
Luuster zei:
Ik wil binnenkort ook een taart maken op mijn BBQ.
Dit is goede inspiratie.

Luuster, neutrale houtskool zonder rook is de voornaamste tip als je gaat bakken op de BBQ...
Dammers bijvoorbeeld is top daarvoor!
 
Ik had wat deeg over daarom de crumble bedekt met een dun dakje. Volgende keer doe ik dat niet meer maar nu de taart koud is, is hij wel heel erg lekker. Ik heb black ranch gebruikt, en proef niet echt een rooksmaak, maar bedankt voor de tip ik zal eens een zak Dammers kopen om te proberen.

Op verzoek nog een foto van de aangesneden taart:

 
heerlijk op de Q, heb al meerdere keren een upside down perentaart gemaakt. Altijd een succes.
 
Dat is nog eens een lekker taartje voor bij de koffie, top!
 
Dat lusten we hier ook wel!
 
Ziet er goed uit !
 
Ziet er goed uit die taart, ik vind het altijd leuk om te bakken in de BBQ


Sander72 zei:
Luuster zei:
Ik wil binnenkort ook een taart maken op mijn BBQ.
Dit is goede inspiratie.

Luuster, neutrale houtskool zonder rook is de voornaamste tip als je gaat bakken op de BBQ...
Dammers bijvoorbeeld is top daarvoor!

Je bakt je taart in de BBQ, gewoon omdat het kan.
Ik vind een klein beetje rookaroma aan je baksels niet erg, geeft toch wat extra's ( ik zou er alleen niet 3 chunks appelhout bij de kolen gooien tijdens het bakken) Als je dat niet wilt kan je net zo goed in de oven bakken. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan