BasBQ
Beef en Steak

pelletbbq en rookdoos

Jan1963

Tondelzoeker
Berichten
19
Goede middag,

Ik heb al een tijdje een pelletbbq van El Fuego, niet een topmerk heb ik inmiddels begrepen maar voor mij voldoet deze prima. Nu heb ik
vorige week zo'n stalen rookdoos gekregen en ik vroeg me af of het zin heeft om deze tijdens het garingsproces van mijn kip, spareribs
of andere lekkernijen in de pelletbbq te plaatsen, en als dat een mooie toevoeging is, wat stop ik daar dan in? Pellets of rookhout?

Alvast bedankt voor de reacties,

Groeten,
Jan
 
Denk dat het een beetje dubbelop is. Je hebt toch al rook van je pellets?
 
Ik merk dat de rook bij pelletsmokers vergeleken met een kamado met chunks heel subtiel is.
Bij Spareribs, Pulled Pork, Brisket, Flat Ribs e.d. leg ik er altijd een smokertube gevuld met pellets bij.

Bij Kip zou ik voorzichtiger zijn.
Dat is vrij snel overrookt en dat wil je echt niet proeven ;)
 
Ik merk dat de rook bij pelletsmokers vergeleken met een kamado met chunks heel subtiel is.
Bij Spareribs, Pulled Pork, Brisket, Flat Ribs e.d. leg ik er altijd een smokertube gevuld met pellets bij.

Bij Kip zou ik voorzichtiger zijn.
Dat is vrij snel overrookt en dat wil je echt niet proeven ;)
maar ik heb echt een rookdoos, zou dat hetzelfde effect geven?
 
maar ik heb echt een rookdoos, zou dat hetzelfde effect geven?
Alleen als je de pellets op de een of andere manier aansteekt.
Anders gebeurt er denk ik niks.
 
Een rookdoos zet je normaal in de hittebron en dat gaat niet bij je pelletbarbecue.
 
Gewoon afvullen met de pellets die je al gebruikt, of specifieke smaak, zoals appel of kersen pellets. Aan één kant aansteken buit de BBQ en het een aantal minuten laten branden (als het eerder uit gaat dan 3-5 minuten, dan nogmaals op dezelfde plek aansteken), uitblazen en in de BBQ zetten, aan de andere kant van de schoorsteen (schoorsteen rechts, bakje helemaal links).
 
Terug
Bovenaan Onderaan