BasBQ
Beef en Steak

Pellet smoker advies

B

bacoli

Gast
Hallo allemaal,
Ik wil graag een pelletsmoker gaan aanschaffen, echter merk ik dat het aanbod in Nederland eigenlijk beperkt is tot 3 merken, in ieder geval die ik kon vinden. Dit is de treager, green mountain grill en de yoder. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze smokers, of misschien wel een ander merk /leverancier kennen in Nederland. En zijn er mensen die ervaring hebben met het kopen en verzenden van bbq,s uit de USA? Daar zijn de prijzen nl een stuk aangenamer dan hier in Nederland!
 
En niet te vergeten de Green Forest GF 300 en 450.

Importeren vanuit America kan je altijd proberen, let alleen op de BBQ's zijn op 110 volt en 60 HZ. Er komt bovenop de verzendkosten ook nog BTW en Invoerrechten. Aaan het eind van het liedje ben je dan meestal niet goedkoper, en dan heb je ook meer problemen met garantie als je dat nodig mocht hebben.
 
Goeie tip van die stroom! Ik zie dat de gmg en de gf bij de zelfde leverancier staan. Zijn dit verschillende producten of komt dit van de zelfde fabriek, en zo ja, wat is beter? Ik zoek een groot model, en ook wel kwaliteit.
 
richard0501 zei:
En niet te vergeten de Green Forest GF 300 en 450.

Importeren vanuit America kan je altijd proberen, let alleen op de BBQ's zijn op 110 volt en 60 HZ. Er komt bovenop de verzendkosten ook nog BTW en Invoerrechten. Aaan het eind van het liedje ben je dan meestal niet goedkoper, en dan heb je ook meer problemen met garantie als je dat nodig mocht hebben.

Mooi apparaat dit en Richard weet waar hij over praat  ;)
 
ik zou zeker eens met Richard gaan babbelen  :)
 
Ik heb een GMG Daniel Boone. Zeer over te spreken. Net als elke BBQ moeite je even leren hoe je ermee om moet gaan, maar tot nog toe (bijna 2 jaar) zeer tevreden over en heerlijke stukken vlees mee gemaakt.

Mocht je specifieke vragen hebben, schiet maar!
 
Ik ben benieuwd naar de rookuitstook bij lage temperatuur. Is het te vergelijken met een green egg waar wat stukjes rookhout op liggen of komt er beduidend meer rook vrij? En "lekt" er ook rook uit de deur of gaat alles keurig via het schoorsteentje? Hoe is deze smoker qua degelijkheid en kun je hem ook gebruiken in de regen, of moet ie droog staan? Alvast bedankt voor je reaktie!
 
Ik gebruik hem altijd zo rond de 100-110 graden, daarbij komt er een keurig rookpluimpje uit de schoorsteen. Ik heb wel het idee dat je minder rook ziet dan bij 'traditioneel' met rookhout op de kolen.

Wat wel belangrijk is om te beseffen dat je in feite met rookontwikkeling je Bbq stookt. De standaard pellets die Green-Forest levert van GMG, zijn al een blend van hickory, kersen en eik. Als je de BBQ dus aanzwengeld, is er direct ' rook met een smaakje'. Ik zet er altijd nog wel een extra rook bakje in, met daarin kersen of appel pellets, voor net dat extra smaakje.

Als de BBQ aan het verwarmen is, zie je meer rook, waarbij het ook rond het deksel eruit komt. Als hij echter op temperatuur is, zie je mooie putjes rook uit de schoorsteen komen.

Qua degelijkheid ben ik erg tevreden, als ik hem niet gebruik staat hij 's zomers gewoon in de tuin, wel met een hoes van GMG erover. Je leest op diverse fora wel over problemen met diverse onderdelen, maar ik heb in twee jaar nog geen echt probleem gehad. Aantal cooks gehad waarbij het ineens ging regenen, enigen wat ik dan doe is een grote plastic zak over de deksel van de hopper, zodat er geen water is kan komen. Dit is echter meer uit eigen geruststelling, op een aantal BBQ wedstrijden heb ik ze zonder enige bescherming uitstekend hun werk zien doen.

Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat soms het stabiel krijgen van de temperatuur over de hele grates heen lastig kan zijn. Niet in de laatste plaats omdat GMG regelmatig een firmware update doet van de WiFi controller, waarbij de stooklijn ook aangepast wordt en niet altijd ten goede. Dit is nu wel een stuk stabieler geworden en met de nieuwste FW kun je zelfs je Bbq bedienen tijdens het boodschappen doen .

Ik heb mijn DB bij Richard gehaald en zij helpen je echt goed om op gang te komen en nemen goed de tijd als je vragen hebt. Ik wacht nog maar op ??n antwoord van hem en dat is wat er nou in die heerlijke rub en saus van hem zit..... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan