BasBQ
Beef en Steak

Peking Eend

 
 
 

Slange

Sprokkelaar
Berichten
36
Een eerste poging om zelf een Peking eend te bereiden.
Eerst naar de toko en een diepvries eend van 1.7 kg gehaald, deze laten ontdooien in de koelkast, gewassen in koud water en azijn, met prikkers de gaten dicht gemaakt en een minuut of twee a drie ondergedompeld in kokend water om het vel strak te trekken.
Een uurtje in de marinade en dan hangend laten drogen. ( 8 uur en toen nog 18 uur onafgedekt in de koelkast )



De eend 1,5 uur op het ei met een begintemperatuur van 125 graden en deze gaandeweg op laten lopen naar 230 graden tot ik een kerntemp van 80 graden had.



resultaat na 1,5 uur:



De eend ontbeend en op een gestoomd flensje met reepjes komkommer en lenteuitjes en Hoisin saus gegeten.
Eigenlijk erg makkelijk om te maken en zeker de moeite waard. :)

 
Heeft vast goed gesmaakt. Lijkt mij lekker, ga ik ook eens proberen.
 
Ziet er goed uit. Ik heb ook nog een eend in de vriezer liggen.
Wat voor marinade??
 
Bert zei:
Ziet er goed uit. Ik heb ook nog een eend in de vriezer liggen.
Wat voor marinade??

De marinade bestond uit 200 ml zoete ketjap ( chinese zoute sojasaus wordt aanbevolen ) een scheut citroensap, een eetlepel honing en veel gemalen gedroogde chilli's.
 
Slange zei:
Bert zei:
Ziet er goed uit. Ik heb ook nog een eend in de vriezer liggen.
Wat voor marinade??

De marinade bestond uit 200 ml zoete ketjap ( chinese zoute sojasaus wordt aanbevolen ) een scheut citroensap, een eetlepel honing en veel gemalen gedroogde chilli's.

En wat is de reden dat jij koos voor kecap ipv sojasauce? Want dat zijn twee totaal verschillende dingen?
 
Interessant, bijzonder gerecht. Ik vraag me hetzelfde af als Dominique.
 
Waar hang jij de eend op en wat moet de omgevingstemperatuur dan zijn??
 
Lekker zeg. Weet 1 op de todo erbij
 
Lekker Chi.......Duckie hoor.  B-)
Ziet er goed uit.

Maareh.......ik zie alleen maar bruine boterhammen met kaas in de koelkast  @-)

Mac
 
En wat is de reden dat jij koos voor kecap ipv sojasauce? Want dat zijn twee totaal verschillende dingen?

Da's puur een smaakvoorkeur, ik ben nogal zoet aangelegd  :)

Ik had hem in de schuur hangen op een koele plaats want in mijn koelkast staat te veel bier  B-)
Na 8 uurtjes wel terug in de koeling gelegd, de kerntemp van de eend was toen 14 graden, voor mij acceptabel.
 
Lekkere beugels hoor.......en die eend zie er natuurlijk erg lekker uit.
 
Lekker hoor! Mooie eendje. Die lust ik wel met een koude pint bier erbij ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan