BasBQ
Beef en Steak

Peking-eend volgens recept 24-kitchen

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Hierbij foto's van de Peking-eend bereid volgens recept van 24Kitchen

http://www.24kitchen.nl/recepten/dannys-pekingeend

ontdooide diepvries-eend gelakkeerd en in de koelkast gehangen om te drogen

IVC4QNv.jpg


Al enige tijd op de Weber-gasser

DnC3dHc.jpg


Ondertussen zelf flensjes en komkommersalade gemaakt

onvziWw.jpg


Flensjes vullen en smullen!

70WQOzB.jpg


veel werk, vooral de flensjes maken, maar zeker voor herhaling vatbaar!

 
Op foto 3 zit hij erbij alsof hij wil zeggen "wat mot je???".
Ziet er lekker uit!
 
Heerlijk peking eend! Heb je hem ook met kokend water overgoten om het vel strak te krijgen?
 
Ziet er goed uit!

Nu weet ik dat wij graag met eten freubelen, maar die flensjes die koop ik dan toch liever bij de toko. Zelf ook eens met flensjes aan de slag gegaan, maar de hoeveelheid werk t.o.v. de prijs, aantal, smaak en enkel mooi ronde vorm van tokoflensjes maakt de keuze makkelijk voor mij :)

Weet niet of je het originele recept kent, anders zou je het ook eens op de originele manier kunnen eten om te vergelijken.
I.p.v. van die zoetzure komkommersalade gebruik je dan reepjes komkommer (zonder zaadlijsten), reepjes lente-ui en hoisin of peking-eend saus samen met pulled stukjes eendenvlees en stukjes krokant eendenvel in een opgerold flensje.
Ook erg lekker! :p
 
Deze komt echt niet uit Peking maar ik lust het wel. ;D :p :p
 
noskos zei:
Heerlijk peking eend! Heb je hem ook met kokend water overgoten om het vel strak te krijgen?
nee, wist ik niet... Iets voor een volgende keer.

Geweldige site, trouwens. Al veel inspiratie opgedaan in de vorm van recepten en technieken
 
ziet er top uit, deze stond hier ook vrij hoog op de lijst.. (gek op!)

wat voor eend heb je gebruikt, een van de toko met het label peking duck of een 'gewone' van de poelier? en was het vel helemaal krokant of zat er onder het krokante nog wat vet?

na mijn minder geslaagde bcc maak ik de peking eend namelijk nog altijd in de oven ipv op de barbecue...
 
Marieken zei:
ziet er top uit, deze stond hier ook vrij hoog op de lijst.. (gek op!)

wat voor eend heb je gebruikt, een van de toko met het label peking duck of een 'gewone' van de poelier? en was het vel helemaal krokant of zat er onder het krokante nog wat vet?

na mijn minder geslaagde bcc maak ik de peking eend namelijk nog altijd in de oven ipv op de barbecue...
Marieken zei:
ziet er top uit, deze stond hier ook vrij hoog op de lijst.. (gek op!)

wat voor eend heb je gebruikt, een van de toko met het label peking duck of een 'gewone' van de poelier? en was het vel helemaal krokant of zat er onder het krokante nog wat vet?

na mijn minder geslaagde bcc maak ik de peking eend namelijk nog altijd in de oven ipv op de barbecue...
DanBras zei:
Ziet er goed uit!

Nu weet ik dat wij graag met eten freubelen, maar die flensjes die koop ik dan toch liever bij de toko. Zelf ook eens met flensjes aan de slag gegaan, maar de hoeveelheid werk t.o.v. de prijs, aantal, smaak en enkel mooi ronde vorm van tokoflensjes maakt de keuze makkelijk voor mij :)

Weet niet of je het originele recept kent, anders zou je het ook eens op de originele manier kunnen eten om te vergelijken.
I.p.v. van die zoetzure komkommersalade gebruik je dan reepjes komkommer (zonder zaadlijsten), reepjes lente-ui en hoisin of peking-eend saus samen met pulled stukjes eendenvlees en stukjes krokant eendenvel in een opgerold flensje.
Ook erg lekker! :p
Donald kwam uit de diepvries van een duitse supermarkt...
En idd was deze wat vet, waardoor het vel niet overal zo krokant was als bij de chinees.
Dat van die flensjes klopt, erg veel werk, beslag, stomen....
Anders dan vermeld was dit ook gewoon komkommer met lente-ui en rode peper. Tekst is aangepast, was al weer een tijdje geleden....
 
Ziet er lekker uit en ik zag dat die eend geen dorst heeft gehad in de koelkast??
 
Foto van eend in koelkast vol bier: totaal hilarisch ;D
Ziet er lekker uit hoor. Zo een(d/t)je lust ik ook wel!
 
Lekker hoor!! Dat lust ik wel ::)
 
Lastige materie zo'n Chinese eend.

Mooie poging en een prachtig resultaat
 
Ziet er goed uit en knap werk. Dacht in eerste instantie effe dat het Twentse duck was gelet op al die Grolsch flessen  :)
 
dat is een mooie sessie geweest, ziet er prachtig uit
 
Mooie sessie, ben onder de indruk  ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan