BasBQ
Beef en Steak

Pecan Crusted Pork Tenderloin Pinwheels

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Vandaag weer eens één van de klassiekers uit het Big Bob Gibson's Barbecue Book gemaakt, de Pecan Crusted Pork Tenderloin Pinwheels, oftewel Operolde Varkenshaasjes met een Pecankorstje.
Een erg lekker recept dat ik al een tijdje niet had gemaakt. Je snijdt varkenshaasjes in de lengte door, bestrijkt ze met Carolina Mustard Sauce, legt er bacon op (het kan er nog iets mis gaan met dit recept, dacht het niet hè ;)) rolt de lapjes op en zet de rolletjes vast met twee prikkertjes. Dan besmeer je de buitenkant met meer mosterdsaus en haalt de rolletjes door fijn gehakte pecans. Snij de rolletjes in het midden door en je hebt twee mooie dunne pinwheels.
Die gaan zo'n 6 a 7 minuten per kant op de BBQ.

pecanpinwheels-1.jpg


pecanpinwheels-2.jpg


pecanpinwheels-3.jpg


pecanpinwheels-4.jpg


pecanpinwheels-5.jpg


pecanpinwheels-6.jpg
 
Damn, dat is lekker zeg
Die gaat op de to do lijst
 
Ze staan nog steeds op mijn todo lijstje. Maar bij het zien van deze prachtige pics (!) wordt het toch urgent..
Misschien zondag... morgen ga ik tenslotte bacon maken...
Nog suggesties voor wat er leuk bij geserveerd kan worden?
 
Wij hadden er roseval aardappeltjes met Todd's Dirt uit de oven bij en salade.
 
Zien er goed uit en wij vinden dit een van de lekkerste hapjes.
 
Ziet er goed uit. Heb het zelf eigenlijk nog nooit gemaakt. Moet dat maar eens gaan doen.
 
Hmmmmmm, alles wordt lekkerder met een beetje spek.
 
Ik heb er drie plakken uitgehaald, het is altijd een beetje lastig, 4 zou ook moeten kunnen, misschien doe ik ze volgende keer wel tussen plastic folie en klop ze dan nog wat uit, dan rollen ze makkelijker op.
 
Secans?  En de cosecans dan?
 
Ik weet niet waar je het over hebt ;)
 
Tja,ik nu ook niet meer want secans is ineens onverklaarbaar veranderd in pecans. En dat heb ik eens even opgezocht in google en het blijkt een gezond goedje te zijn,ook nog.
Deze wieletjes ga ik ook nog wel eens maken;bedankt voor het artikel en het recept,Noskos.
 
Lekker! En de aardappeltjes met Todd's dirt is goed he? Dat doen wij nu hier al  vaker, jammie!
 
Ja dat Dirt is lekker op de groenten, maar zie het me nog niet zo snel op vlees gebruiken om de e.o.a. reden.Het doet me veel aan een soort Griekse kruidenmix denken, zal door de grote hoeveelheid oregano komen denk ik.
 
Mijn idee. Nou, ik bedenk ineens, op kip met een beetje olijfolie, als een soort souvlaki? Dat zou misschien kunnen. Maar op de aardappeltjes is het echt enorm heerlijk!
 
Great minds.... Ik zat net zoiets te denken aan souvlaki toen ik mijn antwoorde zat te typen. :D
 
Die rolletjes zien er akelig lekker uit. Niet te veel naar kijken.
 
Dit is hier een regelmatig terugkerend recept, erg lekker altijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan