BasBQ
Beef en Steak

Patton Kamado

kook en meer

Sprokkelaar
Berichten
34
Kan iemand me helpen. Ikzelf heb een Big Green Egg en een Kamado Joe. Super tevreden over. Een kameraad van mij wil eventueel een Patton Kamado kopen. Ikzelf kan er niet heel erg enthousiast van worden. Lijkt me echt zo'n Chinees ding, maar ik kan ernaast zitten. Heeft iemand ervaring met de Patton Kamado?
 
Bijna al die goedkopere dingen komen uit China , grootste verschil zit hem in de gebruikte materialen en de garantie die vaak te wensen overlaat, maar dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn, er zijn namelijk genoeg tevreden gebruikers te vinden op het net




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Overigens is wat meer informatie wel welkom, kook en meer. We weten niets over budget of wat je vriend er op wil bereiden etc.
 
joko zei:
Overigens is wat meer informatie wel welkom, kook en meer. We weten niets over budget of wat je vriend er op wil bereiden etc.
Hij heeft een budget van 800 euro. Verder is meer een traditionele bbq-er. Ik ga vandaag ook even met hem zitten. Maar ga toch adviseren wel voor een goed merk te gaan als een BGE, Kamado Joe of een Basterd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
?800 is al een behoorlijk budget, maar vergeet niet dat je ook nog accessoires nodig hebt. In ieder geval een deflector. Ben je toch al gauw weer ?50,- verder.
Voor dat bedrag ga je geen nieuwe (en waarschijnlijk ook geen gebruikte) BGE, Primo, KJ of Bastard in maat Large aanschaffen. Dan kun je beter je budget met ?300,- opschroeven.

Ik denk dat je gewoon prima een Auplex of Patton kunt aanschaffen, maar reken maar niet op garantie o.i.d.
 
Thks en ben het volledig met je eens. Ik zou ook even doorsparen voor BV een Kamado Joe die is bij aanschaf volledig compleet en met prima garantie. 800 Euro uitgeven en niet weten hoe het met de garantie zit, daar zou ik dan toch minder lekker van slapen denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als hij echt een traditionele bbq-er is, kun je natuurlijk ook gewoon een MasterTouch aanbevelen.
Als hij echt keramisch wil, dan is een BGE MiniMax of een The Bastard Compact ook een goede aanschaf hoor.

Ik heb zelf een BGE Large en BGE MiniMax, beide nu zo'n vijfenveertig dagen. Inmiddels is de MiniMax al twee?ntwintig keer aangeweest en de Large vier keer....
 
Als je echt meer wil doen met je BBQ dan zou ik sowieso voor een gerenommeerd merk gaan.  Hier kan je reserve onderdelen krijgen, echte garantie en niet te vergeten service.
Garantie is een relatief begrip, als de importeur besluit te stoppen of failliet gaat dan kan je ook fluiten naar je garantie.
Als je het ziet als een gadget en voor een leuke prijs iets op de kop kan tikken dan is het een ander verhaal
 
Saffire??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Jongens wel wat liever voor elkaar zijn. We zijn hier idd om informatie te delen.
 
Boldeagle zei:
Jongens wel wat liever voor elkaar zijn. We zijn hier idd om informatie te delen.
inderdaad... Met respect of niet, laten we het leuk houden!

[moderator modus aan]Post opgeschoond, en weer on-topic![moderator modus uit]
 
Als de Bastard Compact en BGE Minimax worden aanbevolen hoort de Kamado Joe Jr. daar zeker ook bij. Heeft een wat groter rooster dan de Compact en Minimax, wordt completer geleverd, is mooier en beter afgewerkt komt zonder de 35% uplift voor de groene kleur en naam...  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan