BasBQ
Beef en Steak

Pasta al ragu met beefribs

't Mals paterke

Tondelzoeker
Berichten
7
Dit weekend kwamen m'n schoonouders eten. Ze zijn beide gek van Italië en nogal levensgenieters. Wat beter om te maken dan een typisch Italiaans gerecht met een bbq-twist.

Het recept van Jeroen Meus gevolgd, maar het gehakt vervangen door beef ribs. Mijn vrouw is niet zo zot van selder, dus ongeveer de helft daarvan gebruikt.

Kruiden van de beefribs simpel gehouden, gewoon peper en zout. Nachtje op voorhand gekruid en 's morgens in de bbq op zo'n 120 graden.

1000040444.jpg

In aluminiumfolie gedaan rond 70 graden. Ik wou ze mee in de dutch oven steken met de saus, maar de ribben vielen wat groot uit. De saus was de dag ervoor al klaargemaakt en moest enkel opgewarmd worden. Het vocht uit de aluminiumfolie toegevoegd aan de saus. Ribben snijden en in de saus serveren.
1000040445.jpg

Ribben waren botermals. Heel lekker.
1000040447.jpg

Ze vielen letterlijk van het bot.
1000040448.jpg

Het was top, wel heel rijk van smaak. Daar een mooi italiaans rood wijntje erbij en iedereen was weeral tevreden.

De overschot van het vlees versneden en gewoon in de saus gedaan. De dag erna opgewarmd en het bleef top. Er kan nog wat in de diepvriezer.

1000040448.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Lekker zeg! Ik geloof wel dat iedereen tevreden was met zo’n maaltijd! 👍
 
Ziet er heerlijk uit. Leuk dat je er zo'n twist aan hebt gegeven.
 
Mooie twist.

Lijkt me heerlijk!
 
Wauw dat ziet er geweldig uit :love: en zeer smakelijk gefotografeerd, ik zou zo aanschuiven 🍷🍷
Het lijkt zo wel een beetje op Ossobuco, 1 van mijn favoriete recepten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan