BasBQ
Beef en Steak

PartyQ van BBQGURU

Hahah, nee geen accu van auto of motor.
Inderdaad met 4 of 8 AA batterijen.
 
Is een omvormer van 13,8v naar 12v niet makkelijk te maken / krijgen. Is slechts 1,8v die gedumpt moet worden in warmte? Denk dat de batterijen misschien te weinig umpf hebben, maar proberen is altijd mogelijk!
 
Volgens mij moest er meer verschil in spanning zijn om op 12V uit te komen, dacht voor een 7812 iets van een volt of 3, dus dat red je niet. Misschien zijn er inmiddels andere oplossingen, heb al een tijdje niets gebouwd zelf.
 
Zal eerdaags eens naar de electronica winkel lopen hier in de buurt.

Vandaag alleen op het fort, dus dat gaat niet lukken
 
Stiekem ff langs daalmeijer lopen 8)
 
noskos zei:
Volgens mij moest er meer verschil in spanning zijn om op 12V uit te komen, dacht voor een 7812 iets van een volt of 3, dus dat red je niet. Misschien zijn er inmiddels andere oplossingen, heb al een tijdje niets gebouwd zelf.

Een LM2940CT-12 is de oplossing, die heeft maar een spanningsverlies van 0,5V.
 
Heb even naar mijn adaptertje zitten kijken, die is goed voor 12V 0,7A, maar het lijkt me sterk dat het hele geval zoveel trekt. Kan iemand anders met een DigiQ eens kijken naar de getalletjes op zijn adaptertje? Ik heb hem al jaren, misschien dat de nieuwere een ander adaptertje hebben?
 
Volgens mij kun je de BBQ guru producten zo op een accu aansluiten. Deze adapters geven meestal ook geen erg mooie spanning af.
Bovendien, als je op de website van BBQGuru kijkt verkopen ze ook verloopkabeltjes voor de sigarettenaansteker en met klemmen voor direct op de accu.
Deze zijn ook gemakkelijk zelf te maken.

bij twijfel, even een mailtje naar BBQguru en je krijgt zo een antwoord.
 
baterijen worden niets volgens de electronica man.
Probleem zit hem in de 2.0A
Waarschijnlijk nodig voor de ventilator
In de partyQ zal een totaal andere soort zitten.
8 AA batterijen zouden het nog geen uur uithouden.

12V accu moet wel kunnen zonder gekke problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan