BasBQ
Beef en Steak

'Paaskuiken' burgers

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.412
Met deze bereiding heb ik in de afgelopen Paasperiode wat stennis geschopt op Facebook in een kookgroep :devilish:
Onder de noemer van 'een zieke geest' in een gezond lichaam had ik mijn bereiding daar opgefleurd met een afbeelding van kuikentjes....
Dat bleek not done ..... maar wanneer er gerechten met lamsvlees of kalfsvlees worden gedeeld heeft er niemand een probleem mee.

Recent kocht ik in een Kitchenaid uitverkoop een gehaktmolen en ik wilde deze proberen, kipdijfilet leek me dan ook interessant om een eerste maal een gehakt mee te bereiden, de bereiding moest een naam hebben dus bedacht ik 'Paaskuiken-burgers'
20220416_142958.jpg

Kipdijfilet in kleine blokjes versneden en deze een uurtje in de vriezer gestopt.
20220416_154515.jpg

Nadien deze gekruid met een Italiaanse kruidenmix
20220416_154730.jpg

Vervolgens deze 2x door de molen gehaald
20220416_154829.jpg

20220416_155332.jpg

De volgende stap was burgers maken
20220417_184754.jpg

De Q werd streng bewaakt
20220417_192224.jpg

Tijd om de burgers op de grill te leggen
20220417_191239.jpg

Een sneetje van iets wat op kaas lijkt hoort er ook bij ...
20220417_192429.jpg

Tijd om te monteren tot een burger.
20220417_192945.jpg


Het werd een heerlijke burger, 'paaskuiken'-burgers zullen vaker op onze menu staan.
En die gehaktmolen zal nog wel vaker bovengehaald worden voor andere bereidingen.

De avond werd afgesloten met een klepper van een bier - Master of Darkness - Black Damnation XXVII, een fantastische collab van De Struise Brouwers & Préaris, een 12%ABV op Armagnac en HBL Margaux vaten.
20220417_203411.jpg
 
toe maar een mooie Black Damnation! Gezamenlijk met de burger die er ook zeker mag wezen, een fantastisch maal. 🐣 🐣 ;)
 
Wat een paasfeest heb jij zo gehad!
Mooie burgers met een nog mooier bier erbij. 😋

Ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig naar wat je precies hebt uitgevreten op die Facebook groep. 🙈🙈
 
😅🤣ff lekker stoken .
Top biertje met lekkere 🐣🐤🐥burgers 😋
 
Wat een paasfeest heb jij zo gehad!
Mooie burgers met een nog mooier bier erbij. 😋

Ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig naar wat je precies hebt uitgevreten op die Facebook groep. 🙈🙈
Dit is de post die ik plaatste
Screenshot_20220430-121038_Facebook.jpg
 
Mooie maaltijd man ! Ik zit ook al tijdje te twijfelen voor deze gehaktmolen op m'n kitchenaid. Bevalt die ??? Enne.. Ik vind het wel een leuk grapje met die kuikentjes:ROFLMAO:
 
Lekker hoor, je eigen gehakt draaien en daar burgers van maken. Ziet er smakelijk uit!
 
Tjonge, fijne burgers zeg. netjes
 
Mooie maaltijd man ! Ik zit ook al tijdje te twijfelen voor deze gehaktmolen op m'n kitchenaid. Bevalt die ??? Enne.. Ik vind het wel een leuk grapje met die kuikentjes:ROFLMAO:
Heb deze voorlopig nog maar 1 keer gebruikt, maar er zitten binnenkort nog een aantal nieuwe gehaktsessies aan te komen.
Wanneer je op zoek gaat, ga dan voor de RVS-versie (5KSMMGA), deze heeft in vergelijking met de plastic variant (5KSMFGA) een extra maalschijf en er worden ook 2 worstenvullers meegeleverd (9,5mm en 19mm)
 
Lekker hoor, je eigen gehakt draaien en daar burgers van maken. Ziet er smakelijk uit!
Het viel zeker in de smaak, dus zullen vaker burgers worden met zelfgedraaid gehakt en wanneer ik tijd/zin heb maak ik de broodjes ook zelf
 
Wat een flauwe mensen allemaal daar.

Ik vind m wel goed eigenlijk. 😂😂
Tja is een dan ook een groep waarin vooral brave huismoedertjes en oma's zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan