BasBQ
Beef en Steak

Paar vragen: Buccan Lismore

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Aangezien we op vakantie in Frankrijk toch wel lekker vinden buiten te kokkerellen en een kolen Q niet is toegestaan, toch besloten een draagbare gas BBQ aan te schaffen.

Eerder was de keuze al gevallen op de Buccan Lismore, maar vandaag overal uitverkocht. Echter niet op marktplaats en voor zeer scherpe prijs een z.g.a.n. model op de kop getikt.

148c05e18e50946b591b7e3c8911a049.jpg


Ik heb geen ervaring met gasbbq's, en kan geen handleiding vinden dus ik vroeg me een paar dingen af:

- Waarvoor zijn de gaten in de buis waarop de gascilinder wordt aangesloten.

04c5d942380baa4c35aed5114186ec3a.jpg


- Waar steek je de BBQ precies aan?

- Ik ga het snel thuis eens uitproberen, maar hoelang/hoevaak zou je kunnen grillen met zo'n kleine gascilinder? Het gaan geen low en slow sessie worden maar ben toch benieuwd om te weten hoeveel refills ik mee zou moeten nemen op vakantie.

- Kun je die gascilinders veilig vervoeren in de auto, ook als de temperaturen wat hoger zijn buiten bijv 30c en de auto staat even geparkeerd?

Alvast dank voor de info





Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Die gaten zorgen voor de zuurstof in je mengsel om het brandbaar te maken.
Als ze geen elektrische ontsteking hebben steek je ze meestal het beste met een lange aansteker aan IN de BBQ.
Wat is een kleine gascilinder? Gasflessen bij kamperen gaat normaal over kg's.
En ja, die gasflessen zijn gemaakt om te vervoeren, het mengsel zelf. Is niet brandbaar en voordat het kan ontploffen op puur te veel druk moeten ze HEEL erg warm worden. Tenzij ze fout gevuld zijn, wat weer voorkomen wordt dmv het statiegeld systeem.

Disclaimer, ik BBQ niet op gas (even mijne ego redden hier), maar mijn ouders kamperen en "koken" dan op gas. Al JAREN...
 
Die gaten zorgen voor de zuurstof in je mengsel om het brandbaar te maken.
Als ze geen elektrische ontsteking hebben steek je ze meestal het beste met een lange aansteker aan IN de BBQ.
Wat is een kleine gascilinder? Gasflessen bij kamperen gaat normaal over kg's.
En ja, die gasflessen zijn gemaakt om te vervoeren, het mengsel zelf. Is niet brandbaar en voordat het kan ontploffen op puur te veel druk moeten ze HEEL erg warm worden. Tenzij ze fout gevuld zijn, wat weer voorkomen wordt dmv het statiegeld systeem.

Disclaimer, ik BBQ niet op gas (even mijne ego redden hier), maar mijn ouders kamperen en "koken" dan op gas. Al JAREN...
Thanks! Duidelijk verhaal. Ik had net ook al wat YouTube gekeken, wat alles wat duidelijker maakte.

Thuis staat hier ook gewoon de compacte kamado aan ;-).

Ik ben benieuwd of ik deze gasser wat ga vinden op de camping. Anders geen buil aan gevallen.

Ik doelde trouwens op die kleine gasbusjes met schroefdraad van 445 - 500gram.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan