BasBQ
Beef en Steak

Overlast bij de buren

Wat ik doe als ik ga roken met de Oklahoma Country Smoker eerst opwarmen met een gaspit en daarna doorstoken met eiken, en ja je ruikt het maar een houtkachel in huis (die ik ook heb) ruik je ook direct als deze gebruikt wordt.
 
Hari-Bo zei:
Wat ik doe als ik ga roken met de Oklahoma Country Smoker eerst opwarmen met een gaspit en daarna doorstoken met eiken, en ja je ruikt het maar een houtkachel in huis (die ik ook heb) ruik je ook direct als deze gebruikt wordt.

Dus als ik het goed begrijp laat je een pit branden in je stookkamer tot de smoker is voorverwarmt en dan doe je verder stoken met hout?

Dat zou ik ook met briketten kunnen proberen...eerst voorverwarmen en dan doorstoken...zo brand het hout sneller en heb je minder rookontwikkeling toch? Begrijp ik het zo goed?

 
Wat Mac zegt! Ik probeer meestal mijn smoke sessies met mooi weer (ramen open) te voorkomen.

Ik heb het met slecht weer wel eens gepresteerd mijn WGA in de deur van de garage te zetten ging heel goed (aan mijn kant), want in de gekoppelde garage bij de buren stond kennelijk een rook gordijn =)).

Maar ik ben ook van mening dat je elkaar als buren een beetje ruimte moet geven. Ik moet zo bijvoorbeeld wel een slikken als de GTI van de buren zo'n beetje bij elk regenbuitje het nodig vind om het alarm om de 5 minuten te laten gillen, maar tja dat schijnt bij een auto hobby te horen ;)
 
Balen zeg, ik zou gewoon even een praatje maken met de buren en er alles aan doen om zo min mogelijk last van elkaar te hebben. Je weet wat ze zeggen, beter een goede buur....

Gelukkig heb ik dit zelf nog niet aan de hand gehad maar zijn de buren in ons rijtje wel van het leven en laten leven. En dat betekent dat je elkaar een beetje ruimte geeft. Soms heeft er iemand een feestje de andere keer ben ik aan het Q-en en staat de wind precies naar een van de buren en de andere meer zingt de buurvrouw de hele cd van adelle mee. Moet kunnen vind ik en als je last hebt van elkaar gewoon even aangeven.

Succes


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tomsmoke zei:
Hari-Bo zei:
Wat ik doe als ik ga roken met de Oklahoma Country Smoker eerst opwarmen met een gaspit en daarna doorstoken met eiken, en ja je ruikt het maar een houtkachel in huis (die ik ook heb) ruik je ook direct als deze gebruikt wordt.

Dus als ik het goed begrijp laat je een pit branden in je stookkamer tot de smoker is voorverwarmt en dan doe je verder stoken met hout?

Dat zou ik ook met briketten kunnen proberen...eerst voorverwarmen en dan doorstoken...zo brand het hout sneller en heb je minder rookontwikkeling toch? Begrijp ik het zo goed?

Klopt ik heb onderstaande brander gekocht omdat het dik 2 uur duurt voordat de barbecue op temperatuur is en redelijk wat hout erdoorheen gaat, dus nu stook ik hem warm op gas in een klein half uurtje en daarna zonder rook ontwikkeling doorstoken alleen de hout geur blijf je houden natuurlijk.
http://www.oklahomabbq.nl/oklahoma/accessoires/gasunit.htm
 
Reboot zei:
Balen zeg, ik zou gewoon even een praatje maken met de buren en er alles aan doen om zo min mogelijk last van elkaar te hebben. Je weet wat ze zeggen, beter een goede buur....

Gelukkig heb ik dit zelf nog niet aan de hand gehad maar zijn de buren in ons rijtje wel van het leven en laten leven. En dat betekent dat je elkaar een beetje ruimte geeft. Soms heeft er iemand een feestje de andere keer ben ik aan het Q-en en staat de wind precies naar een van de buren en de andere meer zingt de buurvrouw de hele cd van adelle mee. Moet kunnen vind ik en als je last hebt van elkaar gewoon even aangeven.

Succes

De meeste buren vonden het vooral vervelend ik geen briefje in de bus had gedaan en om 7 uur begon..maar 1 buurvrouw direct naast mijn, een dame op leeftijd, wilde al niet eens meer praten. Uiteindelijk wel gelukt maar die vond het ook allemaal maar geen gezicht zo'n grote schoorsteen enzo...maar dat is dan maar jammer voor hoor :p

We hebben beloofd niet meer zo vroeg te beginnen en om briefjes in de deur te doen..een collega bouwer gaf als tip de pijp te verlengen met een afzuigkap slang, even nadenken over hoe en wat B-)

Maar ben blij voor jou dat je buren zo meegaand zijn👍


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hari-Bo zei:
Tomsmoke zei:
Hari-Bo zei:
Wat ik doe als ik ga roken met de Oklahoma Country Smoker eerst opwarmen met een gaspit en daarna doorstoken met eiken, en ja je ruikt het maar een houtkachel in huis (die ik ook heb) ruik je ook direct als deze gebruikt wordt.

Dus als ik het goed begrijp laat je een pit branden in je stookkamer tot de smoker is voorverwarmt en dan doe je verder stoken met hout?

Dat zou ik ook met briketten kunnen proberen...eerst voorverwarmen en dan doorstoken...zo brand het hout sneller en heb je minder rookontwikkeling toch? Begrijp ik het zo goed?

Klopt ik heb onderstaande brander gekocht omdat het dik 2 uur duurt voordat de barbecue op temperatuur is en redelijk wat hout erdoorheen gaat, dus nu stook ik hem warm op gas in een klein half uurtje en daarna zonder rook ontwikkeling doorstoken alleen de hout geur blijf je houden natuurlijk.
http://www.oklahomabbq.nl/oklahoma/accessoires/gasunit.htm

Top! Dank u! Dat is zeker het proberen waar!
 
Nodig die buren uit, voor een etentje! En zorg er voor dat ze de virus ook te pakken hebben. :)

Balen man, dat het zo moet.
 
De oplossing die bij mij werkt, is af en toe een portie pulled pork over de heg. Werkt prima! Aan allebei de kanten weten ze het inmiddels al te waarderen wanneer ik aan het roken ben! Wanneer de relatie echter al is verziekt, is dit misschien wel een gepasseerd station. Jammer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan