BasBQ
Beef en Steak

ouderwetse mosselen

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Hoi mosselfans,





ben vanaf mijn prille jeugd opgevoed met gekookte mosselen, eerst Swiebertje dan mosselen!
zag dit recept op smulweb, mosselen in alufolie, soepgroente, mosselen kruiden scheutje witte wijn of bier dan direct op smeulende kolen.
ze poppen een beetje net als popcorn.
mijn kolen waren te rood denk ik desalnietemin goed gaar en voor herhaling vatbaar.!







 
Lust ik!!
Hoe lang moeten ze zo op de Q?
 
Tot ze officieel "poppen" wij hebben gekeken of ze open waren  ;)
het is lekker nakkelijk zo q naast je stoel en smikkelen, stokbroodje enz enz.
 
Ben een keer heel erg ziek geweest van 1 zo een beestje, dus als je het niet erg vindt pas ik!! :-&
 
Heerlijk! Heb ze vd week nog gegeten
 
leuk om een keer te proberen
 
Ik ben er zelf ook eens ziek van geweest en dat is niet mis, masr na een jaartje toch weer gegeten en het gaat al vele jaren goed. Te lekker om altijd af te zweren :)
 
Ik ben meerdere keren heel erg ziek geweest van mosselen. Eet ze nu alleen maar als ik ze zelf maak. Dan kan ik goed controleren welke dicht gaan als je erop tikt en welke dicht blijven na het koken. Kost wat extra mosselen maar dat ik me meer waard dan anderhalve dag doodziek zijn ;)
 
Leuk, mossel op de Q!
 
Lekker mosselen! Nog niet van de Q gehad, maar zal wel niet lang meer duren....
Bedankt voor het delen!
 
El Fumarole zei:
Leuk, mossel op de Q!

Zal jou eens op de Q gooien.
Kijken of je het nog steeds zo leuk vind.  X(









:p


 
Gewoon goed controleren. Alle kapotte eruit, al is het een klein stukje kapot. Degene die open staan aan het begin eruit gooien als ze niet reageren na tikken. Niet krenterig zijn!
gewoon weg ermee.
je kunt ze prima eten dan. 1 voor 1 door je handen en goed controleren
je eet ook geen bedorven vlees toch?
ze zijn dit jaar wel klein maar echt superlekker ( ik heb geen aandelen  :D)
 
Mosselen zo lekker :)
Ben een keer flink ziek geweest van gefrituurde mosselen, gevolg, lust nog steeds mosselen maar als ik een frituurlucht ruik dan krijg ik kots neigingen :-&
 
Terug
Bovenaan Onderaan