BasBQ
Beef en Steak

Oud en Nieuw snacktime

 
 

HarmenR

Vuurmaker
Berichten
56
Oud en Nieuw werd dit jaar bij ons thuis georganiseerd en aangezien ik natuurlijk nog niet al te lang de Bastard heb verzorg ik natuurlijk met alle liefde voor wat BBQ snacks. Ik heb de volgende gerechten gemaakt:
- Gingerbeer chicken wings (no worries bbq smokey goodness)
- Pork belly burnt ends (bbq burgers en bites smokey goodness)
- Moink Balls (handleiding van de Bastard 😂)

Aangezien de burnt ends het langste moesten deze als eerste gemaakt. Ik had hiervoor een flink stuk buikspek van de makro alleen wel met zwoerd dus deze heb ik er per blokje nog afgehaald. Daarna in de piggy mix rub van smokey goodness gezet.
Daarna begonnen aan de Moink Balls. Zelfs de ballen gemaakt volgens recept met oa parmezaanse kaas, gekruid paneermeel, gedroogde oregano peterselie en rundergehakt van de slager. Hier (iets te) flinke golfballen van gerold en deze door de beefalicious rub gerold. Toen nog een plak spek erom en deze waren ook klaar.

IMG-20211231-WA0015.jpeg

Daarna eindelijk tijd om de BBQ aan te steken. Ik heb hem op de 130 graden gezet met wat kersen chunks erbij. Toen eerst de burnt ends 2,5 uur laten roken.
IMG_20211231_191225_453.jpg

Daarna de burnt ends in een aluminium bak met bbq saus, boter, honing, piment, gemberpoeder en kaneel. Deze afdekken en dan 1,5 uur verder garen. Ondertussen konden de moink balls op de Grill om ook te voorzien van een lil kersenrook. En daarna een kwast bbq-saus met honing.
IMG_20211231_191225_447.jpg

Alles eraf gehaald en warm gehouden in de oven.
Toen snel nog de chicken wings erop met een simpele rub van: gerookte paprika, zout, rietsuiker, gemberpoeder en chilipoeder. En ondertussen de gingerbeer inkoken op het fornuis om uiteindelijk de Glace mee te maken.
IMG-20211231-WA0025.jpg

De Glace afgemaakt met sinaasappelmarmelade, Chipotle tabasco, gembersiroop, appelciderazijn tomatenpuree en boter. Hiermee de wings afgekwast en nog een paar minuten in laten trekken. Toen alles geserveerd en er werd goed van genoten!

En nog wat plaatjes van het eindresultaat:

DSC_1630.JPG

DSC_1629.JPG

DSC_1633.JPG
 
Goede snacks zeg. Wat een feestje om zo het oude jaar uit te gaan!
 
Jammer dat het maar 1x per jaar oud op nieuw is.
Ik had @Frits graag geholpen bij het ff langs komen. Uiteraard om te proeven.
 
Je bent goed bezig geweest op die mooie bastard 👍🏻
 
Denk dat ze eind van’t jaar weer bij jou zijn met zulke snacks
 
Plakkerige, zoete, hartige, rokerige snacks.
Jij bent voor de komende jaren de organisator van het nieuwe jaar.
 
Dat ziet er heerlijk uit!

Ik denk dat we volgend jaar allemaal bij jullie doorspelen.
 
Hmm.. Ik vind de kom met ramen voor neus me ineens minder interessant. Vooral die burnt ends zien er erg apetijtelijk uit, yum!
 
Dat ziet er zeer smakelijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan