BasBQ
Beef en Steak

Ossobuco

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Het stond al een tijdje op planning en en van een van een vriend, hier zeer bekend en belangrijke persoonlijkheid, had ik een mooi recept gekregen 😁.
Eigenlijk was ik van plan om de Milanese versie te maken zonder tomatensaus, maar dan komen er een stel wijsneuzen die beweren dat in het authentieke recept toch echt tomaten horen. En dat terwijl ossobuco al in de middeleeuwen gegeten werd en tomaten pas in de 19e eeuw in Europa geïntroduceerd werden 🤔.

Enfin, gewoon met tomatensaus gemaakt, aangezien de meeste recepten van @Ewald niet tegenvallen 😜.

Begonnen met 2 kalfsschenkels, even opgebonden en bestrooid met bloem. Daarna een half uurtje rook meegeven.. Terwijl de DO al lekker op 120 graden mee stond op te warmen.
1000003844.jpg

1000003845.jpg


Daarna even stevig aanbakken.
1000003846.jpg
1000003847.jpg


Dan het vlees er uit, uitje en knoflook fruiten, tomatenpuree er bij, bleekselderij en wortel.
1000003854.jpg
1000003861.jpg
1000003862.jpg


Hierna wat rose wijn, en tenslotte de tomatenblokjes.
1000003868.jpg


Beetje bloem toegevoegd en het vlees in de saus.
1000003864.jpg


Dit alles heb ik 2,5 uur laten sudderen, totdat het uit elkaar viel.
1000003863.jpg


Ondertussen een gremolata gemaakt, wat erg goed bij het vlees past. En als begeleiding een safraanrisotto.
1000003885.jpg


Dat was een erg leuke middag en heerlijk gerecht. Voor herhaling vatbaar.
Uiteindelijk nog best wat saus over, wat gelijk een heerlijke pastasaus is. 😁😁😋😋😋

1000003894.png

Bedankt voor het lezen 😁
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Ziet er fantastisch uit Remco, ik ben niet zo van de kleffe rijst (al ben ik wel een rijst jongetje)
Toch wil ik de Ossobuco wel een keer proberen met risotto lijkt met toch een lekkere combi.
Al zijn tomaten in de 19e eeuw in Europa geintroduceerd, rijst was dat al 800 voor Christus, compenseert weer een beetje :ROFLMAO:
 
Dat ziet er heel erg lekker uit!

Erg mooi gedaan.
 
Heerlijk Remco! Dat heerlijke zachte kalfsvlees in een fantastische saus. En dan als kers op de taart nog dat merg 😍🤤
 
Heerlijk Remco! Dat heerlijke zachte kalfsvlees in een fantastische saus. En dan als kers op de taart nog dat merg 😍🤤
Die saus is wel echt goed... Deze gaat inderdaad vaker terug komen. Maar er staan nog een paar recepten te wachten 😂
 
mama mia Remco,. Ziet er lekker uit. Mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan