Beef en Steak

opzoek naar nieuwe BBQ/smoker

meinonA

Stoker
Goede avond,

Vorige week zijn de poten op de lassen onder mijn kringloop w57 afgebroken. Werd tijd om een betere BBQ te kopen. Graag jullie ideeën hierin.
Ik maak alles van hamburgers tot whole packer brisket klaar, maar ik zoek ook een BBQ die ik achterop mijn fiets kan meenemen en op stahoogte kan werken.

Even een perspectief: Idealiter zou ik een Borretti Carbone zonder onderstel achterop mijn fiets willen zetten en er een X-vouwframe eronder plaatsen. Helaas bestaat die combinatie nog niet. (voor zover ik gekeken heb). Misschien dat een Oklahoma joe Rambler wel gaat, maar die heeft geen luik aan de voorkant.
Ik heb ook gekeken naar PKTX of 300 of misschien een compacte chargriller. Ik kan best wel het eea meenemen op mijn fiets. Een Oklahoma Joe Rambler zou evt nog wel passen, maar heeft denk ik te weinig ruimte op het rooster.
Van de PK's heb ik al gekeken. Het is mogelijk om daar een Whole packer brisket op klaar te maken qua maat. Enige is dat de standaard van de TX handiger is maar de 300 een slag groter. Ik hoop dat er een schaarsysteem bestaat voor de 300, maar daar heb ik een hard hoofd in.

Kunnen jullie mij tips geven hoe ik hierop verder kan borduren? Morgen ga ik naar Vuur en rook om een aantal modellen te bekijken. Misschien hebben jullie nog leuke ideeën. Stel gerust vragen om er beter achter te komen wat ik precies zoek.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt daarvoor.

Nou mij ben je kwijt hoor!
Ik wens je succes met je keuze haha
Ik zeg maar wat ik denk. In ieder geval niet perse een portable, maar 1 slag groter. Iets tussen een OJ Rambler en een PK300 met een vouwbaar onderstel. Ik was gewoon benieuwd of jullie hier ideeën in hadden.

Hersenspinseltje: waarom niet twee?
Een ruime BBQ op stahoogte voor thuis; dan heb je de keuze uit alles wat je hier op het forum voorbij ziet komen en meer. En dat dan icm een WGA, zo nodig met de gewenste accessoires en modificaties? Dat is qua meenemen op de fiets wat makkelijker dan de gedane voorstellen denk ik, maar ik weet ook niet hoe strikt de portable maar wel groot genoeg voor een brisket “eis” is?

Omdat ik een moeder heb die niet zo blij is met nòg een BBQ. Niet dat ik daar om geef, maar omdat ik toch de mogelijkheid heb om iets meer mee te nemen op de fiets hoopte ik dat er een net niet portable was zoals de PK300 met een schaarframe. Vandaar Dat ik de gedachte gewoon hier wilde droppen.

mijn optie voor je licht-ongebruikelijke keuze voor een multi-inzetbare bbq die op de fiets meegenomen kan worden zou het volgende zijn:

- zet een dubbel standaard (moederfiets-standaard op je fiets.
- koop een opklapbaar aluminium campingtafeltje. Of gewoon een stukkie hout.
- meubel dat tafeltje met goede klemmen vast op je fiets (of pak goede spanbanden).
- koop een WGA met de geweldige uitbreidingen uit Mill (de verstelbare luchtschuiven zijn een must) en ga even langs de Gamma om met beugeltjes de WGA op het tafeltje vast te zetten.
- AI-impressie hieronder:

188656F1-152C-4BA8-93BB-D13B38B1B5DD.png

Ik kwam hierop uit, ook een chatgpt ontwerp.
Geen idee of je zelf kunt lassen of iemand kent die dat kan anders kan zoiets ook fun zijn.
Bovenop een afneem plateau maken waar je de bbq op kan zetten, onderin je houtskool, koelbox etc.
Met vervoer plateau erboven als dakje en de rwst eronder.

Het lijkt wel wat hierop alleen is 50cm niet zo hoog :)
amazon linkje

Wellicht brengt het weer nieuwe ideeen!
Een smoker achter je fiets lijkt mij erg zwaar trappen.
Screenshot_20250630_185957_ChatGPT.jpg

Ziet er natuurlijk heel leuk uit, maar de manier van vervoeren heb ik al. Ik ben meer opzoek naar een "beter" alternatief als een chargriller of een PK.
Ik had een W57 en die deed het goed, maar die kon ik nooit meenemen. een Chargriller heb je in verschillende maten. en heb je evt een frontluik om zonder je rooster op te tillen eea te doen met je kolen. Helaas is die niet van een kwaliteit gemaakt dat ie lang mee gaat. Een PK wel. Na mijn bezoek aan vuur en rook waar ik een gesprek had met de PK expert zei hij ook dat Chargriller niet zo duurzaam is als PK en ik alleen daarvoor alleen al voor PK moet moet kiezen.
Ik ga er tot nu toe vanuit dat het een PKTX wordt, maar ik hoopte een beetje dat hier nog een paar opties naar voren kwamen van iets relatief kleins maar wel breed inzetbaar.

Benieuwd of er toch nog leuke ideeen langs komen. Evt zat ik te denken om te zoeken naar zo een spit ring met een pizza opening en een mogelijkheid om het rooster op verschillende hoogtes in te stellen. Ben benieuwd of dat lukt.

Terug
Bovenaan Onderaan