BasBQ
Beef en Steak

Opzoek naar een snijmachine

meinonA

Stoker
Berichten
271
Simpel en kort: Is er een snijmachine waarmee ik mooie plakken vleeswaren kan snijden van vlees die ik vlak daarvoor zelf heb gemaakt? Bij voorkeur iets compacts die in verschillende snijdiktes in te stellen is.
Het hoeft niet de Rolls Royce onder de snijmachines te zijn, maar het moet wel een leven lang mee gaan.
 
Heel eerlijk, ik ben er ook al langer naar opzoek, maar valt niet mee. Ben langzaam aan nu richting de proffesionelere machines aan het kijken. Heb 4 huis tuin en keuken machines gehad nu en ze werken gewoon slecht is mijn ervaring.
 
Heb 4 huis tuin en keuken machines gehad nu en ze werken gewoon slecht is mijn ervaring.
+1

ik heb uiteindelijk een 2e handse professionele gekocht, nadeel is compactheid, je kan er veel over zeggen maar niet dat het compact is :)

Ze bestaan wel, maar kan zo uit het hoofd geen link geven, misschien eens bij de speciaalzaken/beenhouwersgroothandels langs gaan.
 
Je wilt iets dat een levenlang meegaat, maar geen topmerk. Ik denk dat je je verwachtingspatroon een beetje moet bijstellen.
 
Je wilt iets dat een levenlang meegaat, maar geen topmerk. Ik denk dat je je verwachtingspatroon een beetje moet bijstellen.
Ik bedoel dat ik niet opzoek ben naar het duurste van het duurste maar dat ik een redelijke kwaliteit zoek die een leven lang mee gaat. Hooguit dat het snijblad een keer vervangen moet worden, maar dat de basis van een goeie kwaliteit is.
Ter vergelijking: ze zeggen dat BGE een betere kwaliteit keramiek gebruikt dan KJ of Bastard, maar ze gaan alle 3 levenslang mee.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Het kan denk ik niet allemaal, En compact, en niet te duur, en heel lang mee gaan. Ik ben ook voor een tweedehandse gegaan. Bevalt prima, maar is zeker niet compact. Ik denk dat je gauw bij zoiets uitkomt:

 
Het kan denk ik niet allemaal, En compact, en niet te duur, en heel lang mee gaan. Ik ben ook voor een tweedehandse gegaan. Bevalt prima, maar is zeker niet compact. Ik denk dat je gauw bij zoiets uitkomt:


als ik het goed heb heeft @SandyMan zo eentje.

Misschien kan hij je feedback geven.

Ik kan met mijn oude 2ehandse professionele machine sneetjes snijden van 0,1mm tot 14 of 15mm.
Heb er trouwens 50€ voor betaald, is een Bizerba se355
 
Die heb ik hier ook in de kast staan, neemt weinig ruimte in beslag, is idd heel compact.
Zelf gebruik ik hem niet omdat ik het een eng ding vind met dat draaiende snijblad, ik word al misselijk als ik mijn wederhelft dat ding zie gebruiken :sick: mijn wederhelft vindt hem wel heel prettig werken.
 
als ik het goed heb heeft @SandyMan zo eentje.
scherp hoor.
Inderdaad @Jet/@Ewald hebben deze, @mrooding ook en ik ook.

Erg tevreden over. Snijdt mijn vlees in plakjes.
Hier wat posts om hem bij mij in actie te zien:
toevallig deze van gisteren; https://www.bbqgenootschap.nl/threads/zeeuws-spek-brood-beleg.32340/
Grillworst: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/kip-kaas-grillworst-sessie-en-nog-wat-ander-gepruts.32085/
Bacon: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/bacon-monkey-see-monkey-do.30570/
andere keer zeeuwsspek: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/zeeuws-bbq-spek-nieuwe-sessie.27457/

@Jet, als je het beschermingskapje gebruikt kan er in principe niks mis gaan.

PS. dat is een beste marge op bol.com
Wij hebben hem bij otto.nl gekocht:

Langer bezig met schoonmaken dan snijden :ROFLMAO:
 
@Jet, als je het beschermingskapje gebruikt kan er in principe niks mis gaan.
Weet ik Sander maar ik krijg gewoon de rillingen van snijmachines, zaagmachines of een mandoline 🤢 misschien toch een soort van "trauma" opgelopen toen heel lang geleden een collega op de vleeswarenafdling bij AH haar halve pink heeft afgesneden met een snijmachine 😉
Het gegil en al dat bloed 😱
 
Het is natuurlijk kijken wat je zelf compact vind, maar zelf heb ik een jaartje geleden de magimix t250 gekocht en ben daar erg tevreden mee. Gebruik hem met regelmaat. Volgens mij heeft @Sander72 deze ook.

20220923_171118.jpg


Ps: de t190 hebben ze ook maar dat ik niet veel soeps ;)
 
Al wat je daar laat zien is redelijk dik gesneden.
Kan je er ook flinterdun mee snijden?

Dit is wat ik met mijn machine kan en voor mijn charcuteriehobby is dat wel belangrijk.
1664015313260.png

1664015323351.png
 
Nog niet geprobeerd eigenlijk.
Er zit een draaiknop op om de dikte te bepalen maar zoals je ziet vind ik juist die dikkere plakken lekker, bij wat ik tot nu doe erdoorheen gehaald heb. Ik dacht dat @Ewald wel wat dunner gegaan was.
 
Nog niet geprobeerd eigenlijk.
Er zit een draaiknop op om de dikte te bepalen maar zoals je ziet vind ik juist die dikkere plakken lekker, bij wat ik tot nu doe erdoorheen gehaald heb. Ik dacht dat @Ewald wel wat dunner gegaan was.
Ja klopt maar zo heel dun zoals bij @Stijn , dat wordt lastig.
 
Ik zou vooral naar het schoonmaakgemak kijken bij al die machines. Daar zit mijn inziens ook het grootste verschil tussen professioneel of voor de hobby.

Heb ook zo'n ding, stond bij schoonmoeders op de vliering, nu staat ie bij mij op de vliering 😂
 
Ik zou vooral naar het schoonmaakgemak kijken bij al die machines. Daar zit mijn inziens ook het grootste verschil tussen professioneel of voor de hobby.

Heb ook zo'n ding, stond bij schoonmoeders op de vliering, nu staat ie bij mij op de vliering 😂
Wel een goeie tip, ja!

Ik kan alleen voor de mijne spreken, maar het mes is goed te verwijderen en daardoor makkelijk schoonmaken.
Ik gebruik altijd dettoldoekjes voor de rest (opvang bakje en handbescherming natuurlijk gewoon in vaatwasser).
Ik weet even niet hoe ik het moet noemen, maar het 'invoer podium' is prima schoon te maken.
Alles wat onder het mes komt kom in een spleet te zitten waar ik niet echt meer bij kom omdat het invoerpodium een scharnier heeft om hem in te klappen zit daar wat ruimte tussen. Door hoopt zich (meestal) wat kruiden op die aan de buitenkant van het product zat. Dat is altijd wel erg vervelend schoonmaken.

Het is overigens niet zo'n grote klus dat het mij er van weerhoudt hem te gebruiken. Ik vind het elke keer een feest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan