BasBQ
Beef en Steak

Opa en Oma meets Low & Slow

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Hoi BBQ-collega's.
Zoals waarschijnlijk bij eenieder van jullie keek mijn omgeving me raar aan als ik vertelde dat je met L&S wel eens een stukkie vlees kan hebben dat er 4-12uur op moet liggen.
Meest voorkomende reacties: "Waaat?????? Dan verbrandt het toch?" of: "Dan wordt het toch gort en gortdroog?"
En kom jij met de standaard uitleg van hoe het principe van L&S en indirect in zijn werk gaat.
Maar toch blijft men het een beetje raar vinden en kan men zich er niets bij voorstellen.
Dat is natuurlijk vrij logisch als er al een generatie lang alleen maar speklapjes en sateetjes gecremeerd worden......

Dus, om duidelijkheid te scheppen in de geweldige smakelijke wereld van L&S, zit er maar 1 ding op: CONFRONTEREN!!!

Hieronder een paar foto's van een dag vol openbaringen voor Opa en Oma  :D

Het wedstrijdrecept van Noskos aangehouden, zelf kruiden-broodjes gebakken en als side-dish de Coleslaw van Dominique.

Vrijdagavond het preppen:


De volgende ochtend WSM opgestart en de procureur erop:


Meteen erna begonnen met de Coleslaw en de kruidenbroodjes:


De tekening op het deeg door dochterlief gemaakt  :)

De glaze:


Omdat Opa en Oma over enkele uurtjes al komen en de PP nog wel even moet, maar snel wat drumsticks en worstjes erbij gelegd:


En dat voorproefje werd al heeeeel goed ontvangen  :):


En toen, beste BBQ-collega's, was het zover:


Opa was onder de indruk  :D.  Opzij ouwe, je kwijlt mijn PP onder !!!!!  ;)


Gelukkig...... hij heeft er niet stiekem een hap uit genomen. Kon hem nog op tijd wegtrekken


Het pullen en het resultaat:



Kruidenbrood erbij:


En deze foto geeft duidelijk aan wat het oordeel was van Opa en Oma:


Nog een close-up van een kruidenbroodje met PP en Coleslaw voor de BBQ-collega's hier  :D


Toetje, smoothie van vruchten en soja-melk, erg lekker met soja-melk moet ik zeggen:


En of het gesmaakt heeft?? Vraag maar aan Opa en Oma. hahahahahahaha.
Of ze vaker mochten komen eten  :D
Geweldig om mensen voor het eerst hiervan te zien genieten.

bedankt voor het kijken.
Rick
 
Mooi verslag Rick. Zag er erg lekker uit.
 
Ziet er geweldig smakelijk uit, leuk dat je je O&O zo ver hebt kunnen krijgen... ga je ze andere soorten vlees introduceren? ;)
 
Mooi weergegeven! En weer een paar PP verslaafden erbij haha!
 
Xanx zei:
Ziet er geweldig smakelijk uit, leuk dat je je O&O zo ver hebt kunnen krijgen... ga je ze andere soorten vlees introduceren? ;)
Ik denk dat ik daar niet onderuit kom  ;)
 
Mooi en ziet er lekker uit
 
Goed bezig, ziet er heerlijk uit!
Gaat dat goed, kippenpootjes op de WSM? Had verwacht dat die een wat hogere temperatuur wel konden waarderen.
 
Als ik binnenkort in de buurt ben kun jij dan ook eens confronteren met L&S ? :)

Lijkt me geeb straf  :D
 
dennis zei:
Goed bezig, ziet er heerlijk uit!
Gaat dat goed, kippenpootjes op de WSM? Had verwacht dat die een wat hogere temperatuur wel konden waarderen.
Ja hoor. Lekker kruiden en dan 2 uurtjes erbij leggen.
Velletje is natuurlijk niet knapperig of zo, maar het vlees valt van het bot af
 
Opa's gezichtsuitdrukking zegt genoeg :).
Dat het gesmaakt heeft zie je zo.
 
Mooie foto's, zo ging het hier ook
 
lekker hoor, en ziet er idd gezellig uit, klassefoto's

B-)
 
dat ziet er heerlijk uit, geloof graag dat ze nog een keer willen komen eten
 
Blijft een geweldig iets om zo'n lekker stuk vlees.te kunnen voorschotelen aan je familie of vrienden.
Vooral als t er zo lekker uitziet als op deze foto's
 
rowhald zei:
Blijft een geweldig iets om zo'n lekker stuk vlees.te kunnen voorschotelen aan je familie of vrienden.
inderdaad. het is erg leuk om te zien dat er zo genoten wordt van je stukkie vlees
 
Terug
Bovenaan Onderaan