Beef en Steak

Op temperatuur krijgen/houden

Frits zei:
Henny zei:
Rocker zei:
Split-grill is toch juist de kolen aan de ene kant, vlees aan de andere kant?? Of is dat juist de kolen aan de beide zijkanten en het vlees er tussenin?

Split grill, is kolen aan 2 kanten, kippie in de midden ;)

Henny, kolen aan twee kanten vlees in het midden is de indirecte methode! Kolen aan ??n kant vlees aan de andere is de Split Grill of 50/50 methode!

kijk voor de juiste benamingen even hier

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=867.0

Sorry Frits foutje, bedankt :-[

Maakt niet uit Henny, je bent niet de enige die het af en toe door elkaar haalt ;).

In principe is barbecuen altijd indirect, direct noemen is grillen.

Frits zei:
Rocker, had je het toch goed ;)
Dat is dan weer een hele geruststelling :D

Anyway... ik leg bij het kippetje de kolen denk ik maar een beide kanten... moet het tenslotte toch uitproberen :)

Iemand nog een idee wat er nog lekker bij is?? Enkel het kippie zal mijn vrouw vast geen genoegen mee nemen ;) Misschien iets qua groenten wat ik nadat de kip klaar is nog snel direct of indirect klaar kan maken?

Rocker zei:
Frits zei:
Rocker, had je het toch goed ;)
Dat is dan weer een hele geruststelling :D

Anyway... ik leg bij het kippetje de kolen denk ik maar een beide kanten... moet het tenslotte toch uitproberen :)

Iemand nog een idee wat er nog lekker bij is?? Enkel het kippie zal mijn vrouw vast geen genoegen mee nemen ;) Misschien iets qua groenten wat ik nadat de kip klaar is nog snel direct of indirect klaar kan maken?

Denk dat je dat het beste gelijk kan maken, want de kip is in 1 uurtje klaar, anders word ie koud ;)

Ik zat aan iets te denken wat hooguit een paar minuten direct moet, dan kan dat erop terwijl ik de kip aan het snijden ben. Tegelijk met de kip zal helaas niet lukken omdat het rooster er dan niet op ligt.

Asperges ofzo misschien?

Asperges kan heel goed, houd je het koppie even onder alluminiumfolie

Little gem sla, even halveren en grillen, beetje balsamico er overheen.

Terug
Bovenaan Onderaan