Afgelopen woensdag heb ik mijn nieuwe weber voor het eerst aan gehad voor wat sateetjes en worstjes. Ik had toen de Weber brikettenstarter voor 3/4 gevuld en deze daarna split-grill gelegd. De thermometer in het deksel gaf toen een temperatuur ergens rond de 230/240 aan. Ik had de onderste schuif daarna wat dichter gezet (boven volledig open), de temperatuur zakte hierdoor wel iets, maar niet tot onder de 200 in elk geval (rond de 210 dacht ik). Nu kon ik de schuif eventueel nog iets verder dicht doen (had hem ongeveer op 1/4 open staan), maar ik was bang dat ik het daardoor teveel zou doven, en voor deze sessie was het ook niet echt nodig.
Nu wil ik maandag een beer can chicken gaan maken, en dan is een iets lagere temperatuur wel nodig (rond de 175??). Doe ik er dan verstandiger aan om mijn briketten op een andere manier aan te steken (minion), of gewoon hetzelfde maar de onderste schuif nog verder knijpen?
Nu wil ik maandag een beer can chicken gaan maken, en dan is een iets lagere temperatuur wel nodig (rond de 175??). Doe ik er dan verstandiger aan om mijn briketten op een andere manier aan te steken (minion), of gewoon hetzelfde maar de onderste schuif nog verder knijpen?