Beef en Steak

Oosterse varkenshaasjes

Sabine

Stoker
Na een post van Marcel (Nasq bbq) vorige week op instagram moest ik wel met zijn recept aan de slag.
Dat zag er echt top uit. (Linkje naar recept onderaan)

Binnen begonnen met de marinade voor de varkenshaas en het snijwerk van de shii takes, champignons en aubergine. (Die laatste stonden niet in het recept maar in het kader van wat extra vitamientjes…)
Normaal vind ik dat wel leuk om buiten te doen maar dat was het nou net wat fris voor.

De Q ondertussen aangestoken met 2 blokjes rookhout, een helft met een hitteschild en rooster voor indirect en de andere helft met alleen het gietijzeren rooster.

IMG_5212.jpeg

Toen hij op temperatuur was (ong. 130 graden) mochten de varkenshaasjes op het indirecte deel. Daar hebben ze lekker liggen roken tot ze ongeveer 40 graden waren.

De varkenshaasjes mochten even onder het folie liggen terwijl de pan en de Bastard opwarmde tot tegen de 200 graden.
De groenten gingen in de pan om lekker wat aan te bakken, toen ze richting klaar gingen mocht er een deel van de marinade bij.
Inmiddels was de temperatuur lekker opgelopen zodat de varkenshaasjes nog op het gietijzer wat mooie strepen mochten op doen.

IMG_5213.jpeg

Ondertussen werden binnen in een paar minuten de udonnoodles gekookt zodat alles tegelijk klaar was.
Noodles mengen met groenten mengsel, de varkenshaasjes erop en smullen maar.
Wat een top recept weer Marcel!

IMG_5214.jpeg

Laatst bewerkt:
Heerlijk maaltje 😋.

Ziet er lekker uit. En groenten kunnen natuurlijk ook gewoon op de BBQ.
Moet ik ook eens proberen :)

Sabine, lekker. Ziet er toppie uit.

O ja, voor ik het vergeet....bel me volgende keer ff. 😋😋

Lekker lekker lekker!!!!

Terug
Bovenaan Onderaan