Uit het 1e Smokey Goodness boek. Heerlijk gerecht, al meerdere keren gemaakt maar vanavond viel alles op zijn plek. Wat een genieten met een grote G.
Begonnen met de borstjes op te kuizen, vetresten en wat lelijke stukken wegsnijden. Prachtige stukken van 4 ons per stuk. Kruislings insnijden op het vet en dan in marinade van allerlei lekkers (rijstwijn, mirin, 5 spices). Lekker soppen in koeling voor 4 uurtjes.
Salade gemaakt van sla, koriander, basilicum, retich, komkommer, tauge, radijs, pindas. Erbij een lekkere hoisin saus (sojabonen basis).
Ik heb de borstjes even vol aangezet, wenkbrauwen bijgewerkt
. Zo dan, had al eens gelezen dat je deksel in 2 etappes moet open doen, begrijp nu ook waarom.
Anyway even mooi garen, platesetter erin en indirect doorgaren tot 53 graden.
Dit is ten opzichte van eerdere keren het verschil, nu perfecte garing. Vorige keren alleen direct gedaan.
Nu de holy grale voor dit gerecht gevonden
Enige wijn die hierbij past, althans voor mij dan, een lekkere pinot noir.
Was werkelijk een top gerecht, had ik dat al gezegd?
Fotos:
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Begonnen met de borstjes op te kuizen, vetresten en wat lelijke stukken wegsnijden. Prachtige stukken van 4 ons per stuk. Kruislings insnijden op het vet en dan in marinade van allerlei lekkers (rijstwijn, mirin, 5 spices). Lekker soppen in koeling voor 4 uurtjes.
Salade gemaakt van sla, koriander, basilicum, retich, komkommer, tauge, radijs, pindas. Erbij een lekkere hoisin saus (sojabonen basis).
Ik heb de borstjes even vol aangezet, wenkbrauwen bijgewerkt

Anyway even mooi garen, platesetter erin en indirect doorgaren tot 53 graden.
Dit is ten opzichte van eerdere keren het verschil, nu perfecte garing. Vorige keren alleen direct gedaan.
Nu de holy grale voor dit gerecht gevonden

Enige wijn die hierbij past, althans voor mij dan, een lekkere pinot noir.
Was werkelijk een top gerecht, had ik dat al gezegd?
Fotos:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk