- Berichten
- 126
Met dertig graden buitentemperatuur zat ik toch met me gedachten op de oosterijkse ski pistes en dan in zo een lekkere skihut waar ze halve hendl verkopen
Dus ik dacht ik ga dit is proberen na te maken
Eerst de kip van 1,5 kg ingesmeerd met 20 gram zout en on afgedekt in de koelkast gezet voor ongeveer 20 uur
Dan een mengsel gemaakt
1 1/2 tlp zonnenbloem olie
2 tlp paprika poeder
1 tlp thijm
1 tlp knoflookpoeder
1 tlp uienpoeder
En hier de kip een kwartiertje voor het grillen mee ingesmeerd
Dan misses hendl op het spit gerijgd en op de bbq laten draaien
Begonnen met een druipbakje maar omdat ik benieuwd was hoe het zou uitpakken zonder heb ik deze snel weg gehaald
Resultaat was lekker
Een lekker neipa erbij niet echt oosterijks maar dat nemen we voor lief
Volgende keer nog iets hogere temperatuur op het laatst voor meer krokante huid denk ik
Thyphur sync gold geweldige thermometer
Iedereen was weer tevreden
Bekijk bijlage 86564
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Dus ik dacht ik ga dit is proberen na te maken
Eerst de kip van 1,5 kg ingesmeerd met 20 gram zout en on afgedekt in de koelkast gezet voor ongeveer 20 uur
Dan een mengsel gemaakt
1 1/2 tlp zonnenbloem olie
2 tlp paprika poeder
1 tlp thijm
1 tlp knoflookpoeder
1 tlp uienpoeder
En hier de kip een kwartiertje voor het grillen mee ingesmeerd
Dan misses hendl op het spit gerijgd en op de bbq laten draaien
Begonnen met een druipbakje maar omdat ik benieuwd was hoe het zou uitpakken zonder heb ik deze snel weg gehaald
Resultaat was lekker
Een lekker neipa erbij niet echt oosterijks maar dat nemen we voor lief
Volgende keer nog iets hogere temperatuur op het laatst voor meer krokante huid denk ik
Thyphur sync gold geweldige thermometer
Iedereen was weer tevreden
Bekijk bijlage 86564
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Laatst bewerkt: