BasBQ
Beef en Steak

Ooni Karu, welk hout te gebruiken?

 

Hetoudestrandhuis

Kooltjesharker
Berichten
187
Zaterdag komt er dan eindelijk een Ooni.
Aangezien we door een heel ingewikkelde verhuizing veel BBQs waaronder de Primo verkocht hebben al 6 maanden geen pizza meer gebakken en die dingen uit de oven zijn het gewoon niet.

Nu op zoek naar geschikt hout, heb hier veel berk en kastanje voor de Braai maar dat is pas rond November droog.

Kan ik gewoon een zakje aanmaakhout bij de Gammas van deze wereld kopen of toch beter een doosje Oonihout kopen?

Dank alvast voor de input.
 
Bouwmarkthout niet aan beginnen, zeg ik als houtstoker met 100% verwarming door de houtkachel. Fikt zo weg, en als dat niet zo is is het nog te nat :ROFLMAO:
 
Ik zweer persoonlijk bij Berkhout. Hout uit de bouwmarkt stinkt over het algemeen met kans op smaak overdracht. Je kan op diverse websites hout op maat voor de pizza oven bestellen, zelfs bol heeft het 👍🏻
 
Hout van de bouwmarkt is nooit droog. Max 1 a 2 jaar gedroogd.
Ik weet dit zeker omdat ik 25 jaar in brandhout heb gehandeld.
Mijn broer heeft vorige week ook een ooni gekocht, het hout/kolen model.
Hem is verteld dat ge uw warmte haalt uit houtskool en de smaak uit eik hout.
Stukjes van 2,5 a 4 CM dik en een 15 CM lang.
Ik heb voor hem al wat klaar gemaakt. 5 jaar gedroogd.
Ik kan je altijd wel wat opsturen tegen een kleine vergoeding, dan je je testen en proeven.
 
Wat Berk betreft zitten jullie wel goed.
Zeer neutrale rooksmaak als het droog is. Zwarte Els heeft dat ook Met een langere brandtijd.
Ik gebruik dat ook op de grote smoker, anders gaat het snel te rokerig worden.
Maar als het een pizza de houtrook smaak wil geven ga je toch wat stevigere houtsoorten moeten gebruiken. Die pizza ligt er trouwens maar kort in als je het goed doet.
 
Hout van de bouwmarkt is nooit droog. Max 1 a 2 jaar gedroogd.
Ik weet dit zeker omdat ik 25 jaar in brandhout heb gehandeld.
Mijn broer heeft vorige week ook een ooni gekocht, het hout/kolen model.
Hem is verteld dat ge uw warmte haalt uit houtskool en de smaak uit eik hout.
Stukjes van 2,5 a 4 CM dik en een 15 CM lang.
Ik heb voor hem al wat klaar gemaakt. 5 jaar gedroogd.
Ik kan je altijd wel wat opsturen tegen een kleine vergoeding, dan je je testen en proeven.
Stuur maar wat op dan, hartstikke leuk!
Laat maar weten waar over te maken.
 
Stuur me een privébericht.
Dan kunnen we kijken wat er verzonden kan worden aan de lagere tarieven.
 
Ik heb ook een ooni karu en ik gebruik altijd oven gedroogd haardhout. Dit haal ik bij een verkooppunt van, hoe kan t ook anders, haardhout. Wat voor hout er in de netzakken allemaal zit geen idee maar het bevalt mij prima


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan