Beef en Steak

Ooni, 1e keer

baconstrips

Pitmaster
Zo dan, voor het eerst in de Ooni!

Zo. Druk druk druk. Weinig fotos gemaakt.
De ooni wordt loeiheet. Eerste pizza ging er met 460 graden in.
Resultaat was zwarte randen en het midden nog niet gaar.
Wat lager gezet, dat ging beter. Geen 90 seconden pizza's, ik denk eerder 5 minuten (ofzo).
Smaak was top.

Aandachtspunten:
- Geen gaatje in de bodem! (Wordt een bende!)
- goed dun maken, ook de rand! Tips welkom!
- Vriendjes worden met dit nieuwe speeltje.
1000087515.jpg

1000087517.jpg

1000087521.jpg

Ah mooi. De eerste keer Ooni. Ik herken hem.
De smaak was top, dat is het belangrijkste. En je hebt al mooi wat aandachtspunten voor jezelf opgeschreven.

Ik maak zelf de bodem niet te dun, juist omdat ik bang ben voor gaten. Ik zet van te voren de Ooni volle bak, en vlak voordat ik de pizza ga beleggen (en de steen op temperatuur is), gooi ik de stand wat lager. En dan blijven draaien met de turning peel, bij wijze van iedere tien seconden. Zo krijg ik ook een mooie `leopord-crust'.

Ah mooi. De eerste keer Ooni. Ik herken hem.
De smaak was top, dat is het belangrijkste. En je hebt al mooi wat aandachtspunten voor jezelf opgeschreven.

Ik maak zelf de bodem niet te dun, juist omdat ik bang ben voor gaten. Ik zet van te voren de Ooni volle bak, en vlak voordat ik de pizza ga beleggen (en de steen op temperatuur is), gooi ik de stand wat lager. En dan blijven draaien met de turning peel, bij wijze van iedere tien seconden. Zo krijg ik ook een mooie `leopord-crust'.
Goeie Jokop,
Dat lager zetten van de vlam bij het bakken las ik ook op chatgpt zojuist.
De nieuwe pizzabollen liggen al te ontdooien. Morgen weer proberen.
Maar wát een verschil. Een klein gaatje op de pizzasteen in de kamado geeft niet echt.
Op de ooni kan dat dus niet.

Terug
Bovenaan Onderaan