Beef en Steak

Ook nieuw

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danny83
  • Startdatum Startdatum
D

Danny83

Gast
Hoi, ik ben Danny, een hele tijd terug heb ik ooit mogen genieten van een stukje vlees wat op een BGE klaargemaakt was. Dat was een moment waarop ik er ook een wilde hebben. Alleen waren ze toen best aan de dure kant, en eigenlijk is dat nog steeds wel zo :(

Twee weken terug heb ik besloten een UDS te maken, vat gekocht, 4 uur vrijetijdsbesteding erin gestopt en nu heb ik een UDS. Van dit forum een receptje gehaald om spareribs te maken volgens de 3-2-1 methode, maar omdat ik de temperatuur niet constant op 107 kon houden maar wel op 95 (zonder dat ik iets moet doen) heb ik ze er 3-3-1 opgehouden, Dit was een groot succes en heb er nu al spijt van dat ik niet eerder een UDS heb gemaakt :)

Aangezien het hier vol staat met recepten, tips en andere dingen denk ik dat ik me voorlopig niet ga vervelen op de dagen dat ik tijd heb mn UDS aan te steken :)

Welkom bij ons en heel veel plezier met je UDS. Die BGE komt er ook vast nog wel eens!

Van harte welkom bij het Genootschap!  Echt barbecue begint bij 107?. Tot die tijd is het warm roken. Dus probeer hem hoger te krijgen. Vind het trouwens vreemd dat 95 wel lukt en 107 niet.

hoi Danny,
welkom bij dit edele genootschap

Sorry Danny! 1000 maal excuus! :D En welkom!

Ik vermoed dat het komt omdat er te weinig zuurstof bij komt om de temperatuur hoger te houden, als ik een luchtbedpomp (komt die ook nog is van pas) in de inlaat zet dan word het al snel een stuk warmer. Ik heb nu ook nog maar 1 22mm luchtgat aan de onderkant, dit was met het idee van beter later een gaatje bijboren dan een hoop gedoe om het weer dicht te maken.
Ik ga er een 2e gat bijmaken, en denk eraan om een heatermeter te bestellen zodat ik niet continu zelf hoef te kijken hoe het met de temperatuur gaat :)

Enne ivo.. ipv excuses mag je wel een bge afstaan aan me ;)

Welkom bij de club

Danny, welkom bij deze hangplek voor BBQ verslaafden.

Terug
Bovenaan Onderaan