BasBQ
Beef en Steak

Ook maar even voorstellen

 
 

jvdheuvel

Sprokkelaar
Berichten
43
Hoi allemaal,

Voor mijn verjaardag afgelopen zondag 20 augustus heb ik een Weber Master Touch GBS 57cm gehad ter vervanging van onze 10 jaar oude Barbecook gasbarbecue.
Omdat ik meer en meer ben gaan lezen over met name low & slow barbecue?n, en het feit dat veel vrienden en kennissen ook gewoon met kolen barbecue?n heb ik ervoor gekozen om weer terug te gaan naar een houtskool barbecue.

Vanavond krijgt de nieuwe barbecue de vuurdoop (letterlijk).... Gewoon maar eens beginnen met wat sateetjes en wat standaard vlees. Nu eerst maar eens gewoon een avondje grillen en indirect garen. Daarna zorgen dat ik leer om de temperatuur goed te beheersen en dan langzaamaan eens proberen om spareribs te goed te bereiden en dan steeds weer andere dingen proberen.
Ik heb er veel zin in en ben dan ook veel recepten aan het verzamelen om van alles te gaan proberen.

Momenteel heb ik eigenlijk alleen de barbecue en wat standaard gerei om mee te werken.... maar ik heb zomaar het idee dat er redelijk snel van alles en nog wat aan extra's wordt binnen gesleept om deze nieuwe hobby te "ondersteunen" ;-)
 
Welkom!
 
Hallo.
Van harte welkom bij het genootschap.
Het beheersen van je temperatuur is (zoals je zelf ook aangeeft) heel belangrijk voor een smakelijk eindresultaat.
Als je in het zoekprogramma kijk bij Minion en snake vind je hier veel over ;)

Veel plezier en lekkere gerechten. :) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan